Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 735531

Valproatom inducirani vaskulitis


Lasić, Davor; Ivanišević, Ranka; Uglešić, Boran; Žuljan Cvitanović, Marija; Glučina, Dubravka; Hlevnjak, Ivana.
Valproatom inducirani vaskulitis // Zbornik sažetaka 4. hrvatski kongres o nuspojava psihofarmaka
Osijek, 2012. str. 89-90 (poster, međunarodna recenzija, sažetak, stručni)


CROSBI ID: 735531 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Valproatom inducirani vaskulitis
(Valproate-induced vasculitis)

Autori
Lasić, Davor ; Ivanišević, Ranka ; Uglešić, Boran ; Žuljan Cvitanović, Marija ; Glučina, Dubravka ; Hlevnjak, Ivana.

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni

Izvornik
Zbornik sažetaka 4. hrvatski kongres o nuspojava psihofarmaka / - Osijek, 2012, 89-90

Skup
4. hrvatski kongres o nuspojava psihofarmaka s međunarodnim sudjelovanjem

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 29 -31. ožujka 2012

Vrsta sudjelovanja
Poster

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
valproat; vaskulitis
(valproate; vasculitis)

Sažetak
Valproat je u kliničkoj praksi primjenjen kao antiepileptik i stabilizator raspoloženja, rjeđe za liječenje atipične depresije sa značajnom hipersomnijom, a također se koristi za liječenje migrenozne glavobolje i shizofrenije. Dermatološke nuspojave psihofarmaka najizraženije su u skupini stabilizatora raspoloženja, antiepileptika. Valproat je povezan s pojavom stomatitisa i kožnog leukoklastičnog vaskulitisa. Prijavljen je i slučaj psoriaziformnog osipa kod pacijenta liječenog valproatom. Nadalje dermatološke nuspojave valproata uključuju prolaznu alopeciju (2, 6% do 12%), prorijeđenje kose, promjene boje kose i rijetko osipe. Valproat je također povezan s Stevens-Johnsonovim sindromom i toksičnom epidermalnom nekrolizom TEN, s mogućim letalnim ishodom. Značajno je istaknuti da su alergijske reakcije na valproat znatno rjeđe nego kod drugih stabilizatora raspoloženja iz skupine antiepileptika. Vaskulitis je upala i nekroza stijenke krvnih žila (arterije, vene i kapilare). Uzrok može biti infektivni agens, mehanička trauma, radijacija ili toksini ; često se uzrok ne može prepoznati ; u etiopatogenezi se smatra da bi mogli biti odgovorni i imuni mehanizmi, npr. taloženje imunih kompleksa, izravni utjecaj cirkulirajućih protutijela itd. Leukocitoklastični vaskulitis je oblik hipersenzitivnog angiitisa. Pojavljuje se najčešće u koži u obliku lezije koja se opisuje kao palpabilna purpura. Mikroskopski se uočava fibrinoidna nekroza malih krvnih žila s infiltratom limfocira i ekstravazacija eritrocita. Pacijentica I.B.(35) se zaprima u Kliniku za kožne i spolne bolesti KBC-a Split s razvijenom kliničkom slikom leukocitoklastičnog vaskulitisa nakon ambulantnog pregleda i kontrole. Od treće godine života u neurološkom je tretmanu poradi epilepsije kompleksne simptomatologije. Obradom i isključenjem ostalih uzroka, dokazana je međusobna povezanost vaskulitisa i valproata, a klinička slika manifestirala se bez zahvaćanja unutarnjih organa. Iako je vrlo rijetka cilj nam je ukazati i skrenuti pozornost na mogućnost pojave ove nuspojave, poglavito stoga što neprepoznata i nedovoljno ozbiljno shvaćena, a popraćena sa zahvaćanjem unutarnjih organa, može progredirati do fatalnog ishoda.

Izvorni jezik
Hrvatski, engleski

Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Medicinski fakultet, Split

Profili:

Avatar Url Dubravka Glučina (autor)

Avatar Url Davor Lasić (autor)


Citiraj ovu publikaciju

Lasić, Davor; Ivanišević, Ranka; Uglešić, Boran; Žuljan Cvitanović, Marija; Glučina, Dubravka; Hlevnjak, Ivana.
Valproatom inducirani vaskulitis // Zbornik sažetaka 4. hrvatski kongres o nuspojava psihofarmaka
Osijek, 2012. str. 89-90 (poster, međunarodna recenzija, sažetak, stručni)
Lasić, D., Ivanišević, R., Uglešić, B., Žuljan Cvitanović, M., Glučina, D. & Hlevnjak, I. (2012) Valproatom inducirani vaskulitis. U: Zbornik sažetaka 4. hrvatski kongres o nuspojava psihofarmaka.
@article{article, year = {2012}, pages = {89-90}, keywords = {valproat, vaskulitis}, title = {Valproatom inducirani vaskulitis}, keyword = {valproat, vaskulitis}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, year = {2012}, pages = {89-90}, keywords = {valproate, vasculitis}, title = {Valproate-induced vasculitis}, keyword = {valproate, vasculitis}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font