Izazovi interkulturalizma u obrazovanju učitelja (CROSBI ID 52661)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Sablić, Marija
hrvatski
Izazovi interkulturalizma u obrazovanju učitelja
Teoretičari interkulturalnog odgoja i obrazovanja naglašavaju potrebu pripreme škole i učitelja za kulturnu, etničku i jezičnu različitost temeljenu na načelu ljudskog dostojanstva i poštivanja različitosti. U radu se polazi od potrebe uvođenja interkulturalnih saržaja u temeljno obrazovanje učitelja kao i u njihovo daljnje profesionalno obrazovanje. U radu se ispituju stavovi studenata i učitelja o nekim aspektima interkulturalnog odgoja i obrazovanja, te o povezanosti nacionalnoga identiteta sa stavovima prema različitostima. U istraživanju su sudjelovali studenti Integriranog preddiplomskog i diplomskog sveučilišnog studija Učiteljskog fakulteta u Osijeku (N=200) i učitelji razredne nastave s područja Osječko-baranjske županije (N=190). Rezultati istraživanja pokazuju da postoje razlike u prihvaćanju različitosti i izraženosti nacionalnog identiteta između studenata i učitelja u praksi. Učitelji pokazuju izraženiji nacionalni identitet od studenata, dok studenti pokazuju viši stupanj prihvaćanja različitosti. Naglašava se potreba osposobljavanja učitelja za provedbu interkulturalnog odgoja i obrazovanja, budući da je većina ispitanika iz uzorka procijenila da se tijekom studija i stručnog usavršavanja nisu dovoljno obrazovali u tom području. Rezultati ovakvih istraživanja osigurat će preduvjete za osposobljavanje učitelja za provedbu interkulturalnog odgoja i obrazovanja, a time i stvoriti preduvjete za razvoj multikulturalnog društva.
interkulturalni odgoj i obrazovanje, profesionalni razvoj, učitelji
nije evidentirano
engleski
Challenges of interculturalism in teacher education
nije evidentirano
intercultural education, professional development, teachers
nije evidentirano
Podaci o prilogu
94-108.
objavljeno
Podaci o knjizi
Interkulturalno obrazovanje i europske vrijednosti
Hrvatić, Neven
Zagreb : Virovotica: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Visoka škola za menadžment u turizmu i informatici u Virovitici
2014.
978-953-56216-1-4