Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 73159

Kakva nam je pragmatika potrebna u proučavanju ranog usvajanja sintakse?


Brdar-Szabó, Rita; Brdar, Mario
Kakva nam je pragmatika potrebna u proučavanju ranog usvajanja sintakse? // Teorija i mogućnosti primjene pragmalingvistike / Badurina, Lada, Nada Ivanetić, Boris Pritchard, Diana Stolac (ur.).
Zagreb - Rijeka: Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku, 1999. str. 127-134 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 73159 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kakva nam je pragmatika potrebna u proučavanju ranog usvajanja sintakse?
(What sort of syntax does it take to study early acquisition of syntax?)

Autori
Brdar-Szabó, Rita ; Brdar, Mario

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Teorija i mogućnosti primjene pragmalingvistike / Badurina, Lada, Nada Ivanetić, Boris Pritchard, Diana Stolac - Zagreb - Rijeka : Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku, 1999, 127-134

Skup
Teorija i mogućnosti primjene pragmalingvistike

Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 07-08.05. 1999

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
usvajanje jezika; pragmatika; sintaksa; vertikalne konstrukcije; holofraza
(language acquisition; pragmatics; syntax; vertical constructions; holophrase)

Sažetak
Na primjerima prijelaza od holofraze prema fazi dvočlanih iskaza, odnosno na samom početku faze dvočlanih iskaza pokušat ćemo pokazati ograničenja čisto sintaktički, semantički i pragmatički utemeljenih modela u proučavanju ranog usvajanja sintakse. Polazeći od vrlo širokog shvaćanja pragmatike i odredjenja sintakse kao sredstva koje doprinosi konstruiranju propozicijske semantike i koherentnosti diskursa, zagovarat ćemo u ovom referatu potrebu integracije sintakse, semantike i pragmatike u okviru kognitivno-funkcionalnog modela. Na takvoj teoretskoj osnovi rano usvajanje sintakse može se smatrati procesom grammatikalizacije primarno pragmatičkih struktura.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
122013

Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Mario Brdar (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Brdar-Szabó, Rita; Brdar, Mario
Kakva nam je pragmatika potrebna u proučavanju ranog usvajanja sintakse? // Teorija i mogućnosti primjene pragmalingvistike / Badurina, Lada, Nada Ivanetić, Boris Pritchard, Diana Stolac (ur.).
Zagreb - Rijeka: Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku, 1999. str. 127-134 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Brdar-Szabó, R. & Brdar, M. (1999) Kakva nam je pragmatika potrebna u proučavanju ranog usvajanja sintakse?. U: Badurina, Lada, Nada Ivanetić, Boris Pritchard, Diana Stolac (ur.)Teorija i mogućnosti primjene pragmalingvistike.
@article{article, year = {1999}, pages = {127-134}, keywords = {usvajanje jezika, pragmatika, sintaksa, vertikalne konstrukcije, holofraza}, title = {Kakva nam je pragmatika potrebna u prou\v{c}avanju ranog usvajanja sintakse?}, keyword = {usvajanje jezika, pragmatika, sintaksa, vertikalne konstrukcije, holofraza}, publisher = {Hrvatsko dru\v{s}tvo za primijenjenu lingvistiku}, publisherplace = {Opatija, Hrvatska} }
@article{article, year = {1999}, pages = {127-134}, keywords = {language acquisition, pragmatics, syntax, vertical constructions, holophrase}, title = {What sort of syntax does it take to study early acquisition of syntax?}, keyword = {language acquisition, pragmatics, syntax, vertical constructions, holophrase}, publisher = {Hrvatsko dru\v{s}tvo za primijenjenu lingvistiku}, publisherplace = {Opatija, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font