Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Problemi u ponašanju kod male djece: uloga temperamenta i roditeljskih reakcija (CROSBI ID 617874)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Martinac-Dorčić, Tamara ; Smojver-Ažić, Sanja ; Mihac, Marija Problemi u ponašanju kod male djece: uloga temperamenta i roditeljskih reakcija // 22. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Kako obrazovanju dodati boju? / Pavlin-Bernardić, Nina ; Jokić, Boris ; Lopižić, Josip et al. (ur.). Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2014. str. 194-194

Podaci o odgovornosti

Martinac-Dorčić, Tamara ; Smojver-Ažić, Sanja ; Mihac, Marija

hrvatski

Problemi u ponašanju kod male djece: uloga temperamenta i roditeljskih reakcija

Razdoblje ranog djetinjstva je vrijeme značajnih razvojnih promjena, a neuspjeh u zadovoljenju razvojnih zadataka može rezultirati razvojem problema u ponašanju posebno onda kada roditeljska ponašanja nisu usklađena s djetetovim temperamentom. Iako je utvrđena povezanost između roditeljskog reagiranja na negativne emocionalne reakcije djeteta, ovisno o djetetovom temperamentu i problema u ponašanju kod djece starije predškolske i školske dobi, ona se rjeđe ispituje na uzorku djece rane predškolske dobi. Cilj je ovog istraživanja bio ispitati u kojoj mjeri djetetov temperament, roditeljske reakcije te njihova interakcija objašnjavaju internalizirane i eksternalizirane probleme u ponašanju male djece. U istraživanju je sudjelovalo 124 roditelja (94, 4% majki) djece prosječne dobi 30 mjeseci (51, 6% djevojčica ; 40% djece pohađa vrtić). Roditelji su procjenjivali temperament djeteta (The Early Childhood Bahavior Questionnaire), vlastite reakcije na negativne emocije djeteta (Coping with Toddlers Negative Emotion Scale) te probleme u ponašanju djeteta (CBCL/1, 5-5). Provedene su dvije hijerarhijske regresijske analize za kriterijske varijable: eksternalizirani i internalizirani problemi u ponašanju. U prvom koraku su kao prediktorske varijable analizirani spol i dob djeteta te pohađanje vrtića, u drugom dimenzije temperamenta, a u trećem roditeljska reakcija na negativne emocije djeteta (roditeljska uznemirenost). U posljednjem su koraku unesene interakcije između dimenzija temperamenta i roditeljske reakcije. Rezultati potvrđuju značajnu ulogu temperamenta djeteta u objašnjenju eksternaliziranih i internaliziranih problema, ulogu roditeljske uznemirenosti na djetetove negativne emocije kao i interakciju dimenzije kontrole i roditeljske uznemirenosti. Problemi u ponašanju su izraženiji kod djece sa niskom samokontrolom uz veću roditeljsku uznemirenost. Djeca s manje izraženom samokontrolom uz veću roditeljsku uznemirenost imaju najizraženije eksternalizirane probleme. Rezultati ovog istraživanja potvrđuju ulogu i obilježja djeteta i roditeljskih ponašanja te njihove interakcije kao značajnih odrednica problema u ponašanju djece rane predškolske dobi.

Problemi u ponašanju ; temperament ; roditeljske reakcije na negativnu emocionalnost djeteta

nije evidentirano

engleski

Behaviour problems in young children: the role of temperament and parental reactions

nije evidentirano

Behaviour problems ; temperament ; parental reactions to toddlers` negative emotions

nije evidentirano

Podaci o prilogu

194-194.

2014.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

22. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Kako obrazovanju dodati boju?

Pavlin-Bernardić, Nina ; Jokić, Boris ; Lopižić, Josip ; Putarek, Vanja ; Vlahović-Štetić, Vesna

Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD)

978-953-55079-4-9

Podaci o skupu

22. godišnja konferencija hrvatskih psihologa s međunarodnim sudjelovanjem: Kako obrazovanju dodati boju? - uloga i izazovi za psihologe

predavanje

05.11.2014-08.11.2014

Rovinj, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija