Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Što za pedagogiju znači pitanje o odnosu potreba i prava djeteta? (CROSBI ID 211584)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni) | domaća recenzija

Polić, Petra Što za pedagogiju znači pitanje o odnosu potreba i prava djeteta? // Pedagogijska istraživanja, 12 (2015), 1-2; 149-160

Podaci o odgovornosti

Polić, Petra

hrvatski

Što za pedagogiju znači pitanje o odnosu potreba i prava djeteta?

U fokusu je rada odnos između potreba i prava djece iz pedagogijske perspektive. Cilj je razmotriti u čemu se sastoji pedagogijski pristup i koji su razlozi za njegovim promišljanjem. Polazi se od dvaju diskursa o djeci koji predstavljaju različite pristupe razumijevanju „djetetove dobrobiti” i „najboljeg interesa djeteta”, to su diskurs potreba i diskurs prava, a prepoznaju se u suvremenim znanstvenim pristupima psihologije i sociologije djetinjstva. Osnovna je ideja rada da je odnos potreba i prava (pasivnosti i aktivnosti, zaštite i participacije) iz pedagogijske perspektive plauzibilno promatrati kroz integraciju dvaju diskursa o djeci, nasuprot isključivim pristupima koji ističu prava, odnosno potrebe. U radu se opisuju diskursi potreba i prava s osvrtom na mjesto koje imaju u suvremenim raspravama u znanosti i u Konvenciji o pravima djeteta te se navode prigovori koji su im upućeni. Nakon konstatiranja pretežite isključivosti diskursa razmatra se pedagogijski pristup odnosu potreba i prava. Tvrdi se da on pretpostavlja defniranje ključnih koncepata – potreba i prava – iz perspektive odgoja te da ga je plauzibilno utemeljiti na integraciji diskursa. Teorijsko utemeljenje integracije diskursa pronalazi se u nekim postavkama duhovnoznanstvene pedagogije. Konačno, pokušaj pozicioniranja pedagogije kao znanosti u ovom problemu može doprinijeti razvoju pedagogijskog pristupa drugim fenomenima unutar istraživanja djetinjstva što bi rezultiralo prepoznatljivim doprinosom njegovu razumijevanju.

potrebe djece ; prava djece ; odnos zaštite i participacije ; djetinjstvo ; pedagogija djetinjstva ; pedagogijski pristup

nije evidentirano

engleski

What the question of the relationship between children's needs and children's rights means for pedagogy

nije evidentirano

children's needs ; children's rights ; the relationship between protection and participation ; childhood ; pedagogy of childhood ; pedagogical perspective

nije evidentirano

Podaci o izdanju

12 (1-2)

2015.

149-160

objavljeno

1334-7888

Povezanost rada

Pedagogija

Poveznice