Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Outsourcing javnih usluga (CROSBI ID 617471)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Grubišić Šeba, Mihaela Outsourcing javnih usluga // 7. forum za javnu upravu : Od javnog prema privatnom - privatizacija i outsourcing javnih usluga / Musa, Anamarija (ur.). Zagreb: Friedrich-Ebert-Stiftung (FES) Zagreb, 2014. str. 27-52

Podaci o odgovornosti

Grubišić Šeba, Mihaela

hrvatski

Outsourcing javnih usluga

Tradicionalni, birokratski organiziran način pružanja javnih usluga nije više u skladu sa suvremenim potrebama i zahtjevima krajnjih korisnika, a ni temeljnom idejom europske socijalne države koja počiva na pružanju priuštivih visoko-kvalitetnih javnih usluga. Pomiriti prihvatljivu cijenu i kvalitetu javnih usluga složen je zadatak stavljen pred javni menadžment. Ako se zahtjevi krajnjih korisnika javnih usluga ne mogu ispuniti zbog ograničenih proračunskih sredstava, troškovi se pokušavaju racionalizirati na brojne načine, od kojih je jedan i outsourcing. Ugovorima o outsourcingu se pružanje javnih usluga ili obavljanje određenih poslovnih procesa, za koje je tradicionalno bio zadužen javni sektor, prepušta vanjskim partnerima. Pri tome su glavni motivi outsourcinga smanjenje troškova, koncentriranje javnog partnera na osnovnu djelatnost i veća kvaliteta javnih usluga. Međutim, često u fokusu na smanjenje troškova, izostaje fokus na kvalitetu javnih usluga i krajnju odgovornost države u pružanju javnih usluga, pa se dugoročno ugovori o outsourcingu javnih usluga mogu pokazati štetnim. U radu se daje osvrt na glavne razloge u prilog i protiv outsourcinga, međunarodna iskustva i trendove u outsourcingu javnih usluga, te smjernice za primjenu ove strategije. Budući da su iskustva u primjeni ugovora o outsourcingu vrlo šarolika, univerzalna, ad-hoc rješenja ne postoje, već se o outsourcingu, na osnovu prethodno detaljno opisanih poslovnih procesa i provedenih analiza ekonomskih troškova i koristi, treba donijeti odluka za svaki pojedini slučaj.

outsourcing; kvaliteta javnih usluga; javni menadžment; proračunske uštede

nije evidentirano

engleski

Outsourcing public services

nije evidentirano

outsourcing; public services' quality; public management; budgetary savings

nije evidentirano

Podaci o prilogu

27-52.

2014.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

7. forum za javnu upravu : Od javnog prema privatnom - privatizacija i outsourcing javnih usluga

Musa, Anamarija

Zagreb: Friedrich-Ebert-Stiftung (FES) Zagreb

978-953-7043-52-0

Podaci o skupu

Forum za javnu upravu (7 ; 2014)

predavanje

11.06.2014-11.06.2014

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Ekonomija

Poveznice