Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 729485

Akademska, socijalna i emocionalna prilagodba učenika na srednju školu.


Kovačević, Mirela
Akademska, socijalna i emocionalna prilagodba učenika na srednju školu. 2014., diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji, Zagreb, Hrvatska


Naslov
Akademska, socijalna i emocionalna prilagodba učenika na srednju školu.
(Academic, social and emotional adjustment of students on secondary school.)

Autori
Kovačević, Mirela

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Hrvatski studiji

Mjesto
Zagreb, Hrvatska

Datum
18.07

Godina
2014

Stranica
46

Mentor
Brajša-Žganec, Andreja

Neposredni voditelj
Hanzec, Ivana

Ključne riječi
Akademska; socijalna i emocionalna prilagodba na školu; samopoštovanje; emocionalna kompetencija; socijalna podrška; roditeljska uključenost
(Academic; social and emotional school adjustment; self-esteem; emotional competence; social support; parental involvement)

Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati odnos sociodemografskih varijabli, samopoštovanja, emocionalne kompetencije, različitih oblika socijalne podrške i roditeljske uključenosti s akademskom, socijalnom i emocionalnom prilagodbom učenika na srednju školu. U istraživanju je sudjelovalo 410 učenika (200 mladića i 210 djevojaka) prvih razreda srednje škole. Primjenjena su skale samopoštovanja, emocionalne kompetencije, kvalitete školskog života i socijalne podrške. Uz to Upitnik roditeljske uključenosti napravljen je za potrebe ovog istraživanja. Dvosmjernom analizom varijance utvrđeno je da učenice u prosjeku postižu bolji opći uspjeh na polugodištu od učenika, kao i učenici gimnazija u odnosu na učenike strukovnih škola. Neovisno o vrsti srednje škole koju pohađaju, učenice svoje školsko postignuće procjenjuju boljim nego učenici. Učenici iz strukovnih škola imaju nešto bolji odnos s nastavnicima te su zadovoljniji školom u odnosu na učenike iz gimnazija. Rezultati su pokazali da postoje statistički značajne pozitivne povezanosti između akademske, socijalne i emocionalne prilagodbe. Korelacijskom analizom utvrđeno je da su pojedini pokazatelji sve tri vrste prilagodbe statistički značajno povezani s ispitivanim varijablama - samopoštovanjem, sposobnosti uočavanja i razumijevanja emocija, sposobnosti izražavanja i imenovanja emocija, sposobnosti upravljanja emocijama, instrumentalno- informacijskom socijalnom podrškom, socijalnom podrškom pripadanja i prihvaćanja, socijalnom podrškom samopoštovanju te roditeljskom uključenosti. Hijerarhijskom regresijskom analizom utvrđeno je da su za predikciju akademske prilagodbe značajni spol, samopoštovanje, vrsta srednje škole, samopoštovanje, sposobnost upravljanja emocijama, instrumentalno- informacijska socijalna podrška te roditeljska uključenost. Socijalnoj prilagodbi značajno doprinose spol, vrsta srednje škole, samopoštovanje, sposobnost upravljanja emocijama, socijalna podrška samopoštovanju i roditeljska uključenost. Emocionalnoj prilagodbi značajno doprinose spol, dob, vrsta srednje škole, samopoštovanje, sposobnost uočavanja i razumijevanja emocija, sposobnost upravljanja emocijama, instrumentalno-informacijska socijalna podrška i roditeljska uključenost.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb,
Hrvatski studiji, Zagreb