Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Akademska, socijalna i emocionalna prilagodba učenika na srednju školu. (CROSBI ID 392385)

Ocjenski rad | diplomski rad

Kovačević, Mirela Akademska, socijalna i emocionalna prilagodba učenika na srednju školu. / Brajša-Žganec, Andreja (mentor); Hanzec, Ivana (neposredni voditelj). Zagreb, Hrvatska, Hrvatski studiji, . 2014

Podaci o odgovornosti

Kovačević, Mirela

Brajša-Žganec, Andreja

Hanzec, Ivana

hrvatski

Akademska, socijalna i emocionalna prilagodba učenika na srednju školu.

Cilj ovog istraživanja bio je ispitati odnos sociodemografskih varijabli, samopoštovanja, emocionalne kompetencije, različitih oblika socijalne podrške i roditeljske uključenosti s akademskom, socijalnom i emocionalnom prilagodbom učenika na srednju školu. U istraživanju je sudjelovalo 410 učenika (200 mladića i 210 djevojaka) prvih razreda srednje škole. Primjenjena su skale samopoštovanja, emocionalne kompetencije, kvalitete školskog života i socijalne podrške. Uz to Upitnik roditeljske uključenosti napravljen je za potrebe ovog istraživanja. Dvosmjernom analizom varijance utvrđeno je da učenice u prosjeku postižu bolji opći uspjeh na polugodištu od učenika, kao i učenici gimnazija u odnosu na učenike strukovnih škola. Neovisno o vrsti srednje škole koju pohađaju, učenice svoje školsko postignuće procjenjuju boljim nego učenici. Učenici iz strukovnih škola imaju nešto bolji odnos s nastavnicima te su zadovoljniji školom u odnosu na učenike iz gimnazija. Rezultati su pokazali da postoje statistički značajne pozitivne povezanosti između akademske, socijalne i emocionalne prilagodbe. Korelacijskom analizom utvrđeno je da su pojedini pokazatelji sve tri vrste prilagodbe statistički značajno povezani s ispitivanim varijablama - samopoštovanjem, sposobnosti uočavanja i razumijevanja emocija, sposobnosti izražavanja i imenovanja emocija, sposobnosti upravljanja emocijama, instrumentalno- informacijskom socijalnom podrškom, socijalnom podrškom pripadanja i prihvaćanja, socijalnom podrškom samopoštovanju te roditeljskom uključenosti. Hijerarhijskom regresijskom analizom utvrđeno je da su za predikciju akademske prilagodbe značajni spol, samopoštovanje, vrsta srednje škole, samopoštovanje, sposobnost upravljanja emocijama, instrumentalno- informacijska socijalna podrška te roditeljska uključenost. Socijalnoj prilagodbi značajno doprinose spol, vrsta srednje škole, samopoštovanje, sposobnost upravljanja emocijama, socijalna podrška samopoštovanju i roditeljska uključenost. Emocionalnoj prilagodbi značajno doprinose spol, dob, vrsta srednje škole, samopoštovanje, sposobnost uočavanja i razumijevanja emocija, sposobnost upravljanja emocijama, instrumentalno-informacijska socijalna podrška i roditeljska uključenost.

akademska; socijalna i emocionalna prilagodba na školu; samopoštovanje; emocionalna kompetencija; socijalna podrška; roditeljska uključenost

nije evidentirano

engleski

Academic, social and emotional adjustment of students on secondary school.

nije evidentirano

academic; social and emotional school adjustment; self-esteem; emotional competence; social support; parental involvement

nije evidentirano

Podaci o izdanju

46

18.07.2014.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Hrvatski studiji

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija