Mogućnosti za razvoj brenda ruralnog turizma - primjer Zadarske županije (CROSBI ID 617403)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Krajnović, Aleksandra ; Rajko, Mladen ; Matković, Mario
hrvatski
Mogućnosti za razvoj brenda ruralnog turizma - primjer Zadarske županije
U radu je prikazan prijedlog strategije brendiranja ruralnog turizma Zadarske županije na temelju primarnog istraživanja - dubinskog intervjua s direktorima Turističkih zajednica Zadarske županije. Kao posljedica usmjerenosti hrvatskog turizma na maritimne prostore, ruralni turizam i turizam na seljačkim gospodarstvima u RH je u početnoj fazi. Najveći iskorak u turističkoj valorizaciji ruralnih prostora učinile su Istarska i Dubrovačko- Neretvanska županija, kojima prema prirodnim, kulturnim, povijesnim i gastronomskim posebnostima Zadarska županija konkurira, međutim prema stupnju razvoja ruralnog turizma za njima uvelike zaostaje. Kako globalna turistička djelatnost postaje sve konkurentnija, mnoge turističke destinacije svoju priliku vide u brendiranju. Brendiranjem se kod potrošača stvara prepoznatljivost turističke destinacije, kao i „emotivna veza“ između turističkih korisnika i same destinacije. Kao rezultat, turistička destinacija bilježi bolju posjećenost, veću potražnju za proizvodima i uslugama, porast cijena nekretnina, poboljšanje turističkih rezultata te u konačnici zadovoljstvo lokalnog stanovništva. U radu se također prikazuje osvrt na Europske smjernice razvoja ruralnog turizma, odnosno Direktive Europske unije zacrtane posebnim dokumentom koji daje preporuke za strateške pravce razvoja turističke destinacije, te se ocjenjuje dostignuta razina razvoja ruralnog turizma u RH sukladno navedenim Direktivama, na primjeru Zadarske županije. U tijeku pisanja rada provedeno je istraživanje koje je potvrdilo da ruralni turizam Zadarske županije ne iskorištava u potpunosti svoj potencijal, što se može promijeniti kroz razvoj brenda koji će omogućiti prepoznatljivost, povećanje kvalitete i raznolikosti turističke ponude te društveni i gospodarski napredak, kako Zadarske županije, tako i cijele regije.
ruralni turizam ; agroturizam ; brend ; turistička destinacija ; Zadarska županija
nije evidentirano
engleski
Possibilities for Development of Rural Tourism Brand - Example of Zadar County
nije evidentirano
rural tourism ; agrotourism ; brand ; tourist destination ; Zadar County
nije evidentirano
Podaci o prilogu
127-145.
2014.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Peta interkatedarska znanstvena konferencija "Konkurentnost, ekonomski rast i blagostanje" - zbornik radova
Cini, Vladimir ; Borozan, Đula ; Ferenčak, Ivan
Osijek: Ekonomski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
978-953-253-128-2
Podaci o skupu
Peta interkatedarska znanstvena konferencija "Konkurentnost, ekonomski rast i blagostanje" -
predavanje
10.10.2014-11.10.2014
Osijek, Hrvatska