Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 729298

Obitelj i škola: utjecaj obiteljskog sustava na funkcioniranje djeteta u školi


Brajša-Žganec, A.; Slaviček, M.
Obitelj i škola: utjecaj obiteljskog sustava na funkcioniranje djeteta u školi // Psihološki aspekti suvremene obitelji, braka i partnerstva / Brajša-Žganec, A. Lopižić, J. ; Penezić, Z. (ur.).
Zagreb: Naklada slap i Hrvatsko psihološko društvo, 2014. str. 149-174


Naslov
Obitelj i škola: utjecaj obiteljskog sustava na funkcioniranje djeteta u školi
(Family and school: the impact of family system on the functioning of the child in school)

Autori
Brajša-Žganec, A. ; Slaviček, M.

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, pregledni

Knjiga
Psihološki aspekti suvremene obitelji, braka i partnerstva

Urednik/ci
Brajša-Žganec, A. Lopižić, J. ; Penezić, Z.

Izdavač
Naklada slap i Hrvatsko psihološko društvo

Grad
Zagreb

Godina
2014

Raspon stranica
149-174

ISBN
978-953-191-784-1

Ključne riječi
Obitelj, roditeljstvo, škola, učenici, učitelji, modeli suradnje, praktične implikacije
(Family, parenting, school, students, teachers, models of cooperation, practical implications)

Sažetak
O suradnji škole i obitelji već se dugi niz godina piše u svjetskoj i domaćoj literaturi. Pri tome ističe se važnost suradničkog odnosa roditelja i škole za uspješnost odgoja i obrazovanja putem pozitivnih međuljudskih odnosa učenika, roditelja, učitelja i ostalih sudionika tog procesa. Kvalitetna suradnja roditelja i škole omogućuje stalno praćenje rada i razvoja učenika, omogućuje pronalaziti uzroke eventualnih teškoća, a pomaže i kod uočavanja propusta i poticanja normalnog razvoja u cilju što bolje cjelokupne psihosocijalne prilagodbe djeteta odnosno adolescenta. Prvenstveni cilj ovog pregleda je objediniti spoznaje o suradnji škole i obitelji i utjecaju obiteljskog sustava na funkcioniranje djeteta u školi te dovesti te spoznaje u relaciju s relevantnim spoznajama i istraživanjima kod nas i u svijetu. Pregled je podijeljen u dva dijela. U prvom dijelu su prikazane teorijske osnove i modeli odnosa suradnje škole i obitelji, a u drugom su prezentirani rezultati nekih istraživanja provedenih s roditeljima, učiteljima i učenicima.. Budući da postoje velike kulturalne razlike u suradnji obiteljskih i školskih sustava od zemlje do zemlje, u ovom pregledu prvenstveno se analiziraju dosadašnja istraživanja provedena u Hrvatskoj. Različiti modeli dosada pokušali su na općoj ili specifičnoj razini pojasniti partnerstvo obitelji i škole kao i funkcioniranje različitih sustava u procesu razvoja djeteta. Opisani su neki modeli suradnje obitelji i škole i utjecaja obitelji na funkcioniranje djeteta u školskom sustavu. Prikazan je pregled dosadašnjih istraživanja roditeljskih stavova i zadovoljstva školom, učeničke i učiteljske percepcije škole i čimbenika povezanih sa njihovim odnosima. Na kraju se razmatraju praktične implikacije te predlažu preporuke za daljnje djelovanje.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb

Autor s matičnim brojem:
Andreja Brajša-Žganec, (185362)