Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Učenje kroz igru: Rad u produženom boravku korištenjem elemenata dramskih igara i dječje psihodrame (CROSBI ID 617187)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Vitaljić, Irena ; Bartolac, Andreja Učenje kroz igru: Rad u produženom boravku korištenjem elemenata dramskih igara i dječje psihodrame // Kako obrazovanju dodati boju? Uloga i izazovi psihologije / Pavlin-Bernardić, Nina, Jokić, Boris ; Lopižić, Josip, Putarek, Vanja ; Vlahović-Štetić, Vesna (ur.). Rovinj: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2014. str. 289-289

Podaci o odgovornosti

Vitaljić, Irena ; Bartolac, Andreja

hrvatski

Učenje kroz igru: Rad u produženom boravku korištenjem elemenata dramskih igara i dječje psihodrame

Produženi boravak u osnovnim školama odnosi se na organizirani boravak djece u školi nakon redovite, obvezne nastave i školskih aktivnosti, a organizira se kao odgojno-obrazovni rad namijenjen učenicima razredne nastave (NN 90/2010). Iako je produženi boravak neobavezni oblik školskog boravka i rada s djecom, podaci za Grad Zagreb pokazuju da je gotovo deset tisuća učenika od prvog do trećeg razreda (ovisno o mogućnostima i potrebama osnovne škole) obuhvaćeno tim programom. Svrha produženog boravka nije samo odrađivanje školskih obveza (pisanje „domaće zadaće“), već i prilika da djeca u manje formalnoj atmosferi (izvan predmetno-satnog sustava) unutar vršnjačke skupine usvajaju razvojno primjerene socijalne i životne vještine. Poznato je da djeca svoje razvojne potrebe najbolje ostvaruju kroz istraživanje, kretanje i igru, odnosno kroz aktivnu uključenost u njima smislene aktivnosti. Je li moguća integracija dva navedena cilja produženog boravka kroz povezivanje nastavnog gradiva i uključujućih razvojno socijalnih aktivnosti? U ovom radu bit će prikazani primjeri rada s djecom u produženom boravku sa skupinom djece (integrirani razred prve tri godine osnovne škole) kroz povezivanje nastavnih tema i dramskih igara te dječje psihodrame. Dramske igre tematski se jednostavno uklapaju u nastavne teme, služe „zagrijavanju“ i aktivnom uključivanju djece u rad. Nastavno, dječja psihodrama omogućava djeci da sama osmisle priču, scenografiju i kostimografiju te uđu u zajednički „kao da“ svijet i na simboličan način odigraju scene koje su u njima asocirale prethodne teme i aktivnosti, iskažu svoje emocije i vrijednosti u sigurnom i prihvaćajućem okružju te izgrađuju i osnažuju samopouzdanje i socijalne vještine. Iako je za psihodramskog terapeuta nužna certificirana izobrazba, elemente dječje psihodrame s uključivanjem dramskih igara moguće je provoditi u vremenu produženog boravka. Ova kombinacija nastavnih tema, dramskih igara i dječje psihodrame usmjerena je na postizanje odgojnih, a ne samo obrazovnih ciljeva. Oni se pokušavaju ostvariti kroz aktivnosti igre kao djetetovog prirodnog načina učenja, te socijalne interakcije pri čemu su sva djeca aktivno uključena u proces koji im omogućava slobodu aktivnog izražavanja i sudjelovanja, a učenje se događa implicitno, primijenjeno i u kontekstu.

igra ; učenje ; osnovna škola ; dramske igre ; psihodrama

nije evidentirano

engleski

Learning through play: Working in the extended day program using the elements of drama games and children's psychodrama

nije evidentirano

play ; learning ; primary school ; plays ; psychodrama

nije evidentirano

Podaci o prilogu

289-289.

2014.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Kako obrazovanju dodati boju? Uloga i izazovi psihologije

Pavlin-Bernardić, Nina, Jokić, Boris ; Lopižić, Josip, Putarek, Vanja ; Vlahović-Štetić, Vesna

Rovinj: Hrvatsko psihološko društvo (HPD)

978-953-55079-4-9

Podaci o skupu

22. godišnja konferencija Hrvatskih psihologa

poster

05.11.2014-08.11.2014

Rovinj, Hrvatska

Povezanost rada

nije evidentirano