Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 728567

Razlozi za izostajanje s fakultetske nastave i povezanost izostajanja s akademskom uspješnosti u tri naraštaja studenata učiteljskoga studija


Rački, Željko; Marčinko, Ivana
Razlozi za izostajanje s fakultetske nastave i povezanost izostajanja s akademskom uspješnosti u tri naraštaja studenata učiteljskoga studija // 2. Dani obrazovnih znanosti ; "Uloga istraživanja u obrazovnim promjenama" ; Institut za društvena istraživanja u Zagrebu i Centar za istraživanje i razvoj obrazovanja / Marušić, Iris (ur.).
Zagreb: Institut za društvena istraživanja u Zagrebu, 2014. str. 58-59 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 728567 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Razlozi za izostajanje s fakultetske nastave i povezanost izostajanja s akademskom uspješnosti u tri naraštaja studenata učiteljskoga studija

Autori
Rački, Željko ; Marčinko, Ivana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
2. Dani obrazovnih znanosti ; "Uloga istraživanja u obrazovnim promjenama" ; Institut za društvena istraživanja u Zagrebu i Centar za istraživanje i razvoj obrazovanja / Marušić, Iris - Zagreb : Institut za društvena istraživanja u Zagrebu, 2014, 58-59

ISBN
978-953-6218-62-2

Skup
2. Dani obrazovnih znanosti ; "Uloga istraživanja u obrazovnim promjenama"

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 16-17.10.2014

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
akademski uspjeh; izostajanje s nastave; prosjek ocjena
(academic success; absenteeism; grade point average)

Sažetak
Cilj je istraživanja bio utvrditi povezanost akademske uspješnosti i izostajanja s nastave u tri naraštaja studenata učiteljskoga studija koji su tijekom svoje 3. studijske godine polazili nastavu dvosemestralnog kolegija iz područja psihologije (N = 69, 63 i 107 ; 95% žene) u tri različite akademske godine. Kako bi se isključio utjecaj nastavnika na studentov odabir prisutnosti na nastavi, utvrđena je i studentski procijenjena kvaliteta rada nastavnika, koja je u praćenim godinama bila vrlo visoka, pri čemu su kolegij sami studenti procijenili važnim, korisnim i zanimljivim. Time su u obzir uzeti čimbenici nastavnika i nastave za izostajanje studenata. U naraštaju koji je u 2010/11. pratio nastavu kolegija, studenti su prisustvovali na prosječno 64 nastavna sata (M = 63.8, SD = 4.58), tj. na 85% nastave kolegija. Prisutnost je studenata na nastavi pozitivno i statistički značajno korelirala s konačnom ocjenom (2 – 5 ; M = 3.89, SD = 0.79) studenata u kolegiju, rs(66) = .61, p < .001, ali i s prosječnom cjelokupnom ocjenom studenata na kraju studija u 2013. godini (3.16 – 4.85 ; M = 4.17, SD = 0.36), r(69) = .56, p < .001. Trećina se varijance ocjene u ciljnom kolegiju i u ukupnom studiju mogla objasniti prisutnošću studenta na nastavi (95% CI za R2 je .14 - .52). Naraštaju 2012/13. je radi dopune razumijevanja izostajanja, anonimno i u pisanom obliku postavljeno otvoreno pitanje o razlozima izostajanja s nastave odnosno prisutnosti na nastavi predavanja i seminara. Odgovori (> 5%) koji opisuju razloge izostajanja s nastave uključuju kategorije: zdravstveni razlozi (24.2%), studentu ne odgovara vrijeme održavanja nastave (15.3%), prezauzetost (10.8%), umor, neispavanost i iscrpljenost (8.9%), lijenost (6.4%) i relokaciju vremena za druge aktivnosti (5.1%). Odgovori koji opisuju razloge prisustvovanja nastavi uključuju: zanimljivost kolegija (20.4%), korisnost kolegija (14.6%), korištenje nastave za učenje (11.7%), prilika za bolje razumjeti gradivo (9.5%), zanima me (7.3%), pristup novim informacijama (6.6%) i razvoj samokontrole/savjesnosti (5.11%). Naraštaj 2013/14. je bodovno ocjenjivan u kolegiju (mogući raspon 0-100 ; M = 69.4, SD = 23.3), pri čemu je ukupan broj zarađenih bodova tijekom cjelogodišnje nastave, kao temelj za zaključivanje ocjene, bio usporedivo pozitivno i statistički značajno povezan s postotkom prisutnosti studenta na nastavi kolegija, rs(107) = .54, p < .001. Rezultati su interpretirani u skladu s primarnim izborom studija i zadovoljstvom studijem, životnim uvjetima studenata, karakteristikama nastave i nastavnika te osiguravanjem kvalitete u sustavu visokoškolskog obrazovanja, s naglaskom na rizik koji za uspjeh i ishodišne nastavničke kompetencije predstavlja izostajanje s nastave studija.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Ivana Marčinko (autor)

Avatar Url Željko Rački (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Rački, Željko; Marčinko, Ivana
Razlozi za izostajanje s fakultetske nastave i povezanost izostajanja s akademskom uspješnosti u tri naraštaja studenata učiteljskoga studija // 2. Dani obrazovnih znanosti ; "Uloga istraživanja u obrazovnim promjenama" ; Institut za društvena istraživanja u Zagrebu i Centar za istraživanje i razvoj obrazovanja / Marušić, Iris (ur.).
Zagreb: Institut za društvena istraživanja u Zagrebu, 2014. str. 58-59 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Rački, Ž. & Marčinko, I. (2014) Razlozi za izostajanje s fakultetske nastave i povezanost izostajanja s akademskom uspješnosti u tri naraštaja studenata učiteljskoga studija. U: Marušić, I. (ur.)2. Dani obrazovnih znanosti ; "Uloga istraživanja u obrazovnim promjenama" ; Institut za društvena istraživanja u Zagrebu i Centar za istraživanje i razvoj obrazovanja.
@article{article, editor = {Maru\v{s}i\'{c}, I.}, year = {2014}, pages = {58-59}, keywords = {akademski uspjeh, izostajanje s nastave, prosjek ocjena}, isbn = {978-953-6218-62-2}, title = {Razlozi za izostajanje s fakultetske nastave i povezanost izostajanja s akademskom uspje\v{s}nosti u tri nara\v{s}taja studenata u\v{c}iteljskoga studija}, keyword = {akademski uspjeh, izostajanje s nastave, prosjek ocjena}, publisher = {Institut za dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, editor = {Maru\v{s}i\'{c}, I.}, year = {2014}, pages = {58-59}, keywords = {academic success, absenteeism, grade point average}, isbn = {978-953-6218-62-2}, title = {/}, keyword = {academic success, absenteeism, grade point average}, publisher = {Institut za dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font