Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 728437

Poruke i sublimirane tehnike u medijima


Tolić, Mirela
Poruke i sublimirane tehnike u medijima // Novi religiozni pokreti, sekte i kultovi / Josip Blažević (ur.).
Zagreb: Veritas, zagreb, 2014. str. 151-162 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


Naslov
Poruke i sublimirane tehnike u medijima
(The sumbliniaren messages and techniques in the medija)

Autori
Tolić, Mirela

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Novi religiozni pokreti, sekte i kultovi / Josip Blažević - Zagreb : Veritas, zagreb, 2014, 151-162

ISBN
978-959-8043-01-7

Skup
Novi religiozni pokreti, sekte i kultovi

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 08.11.-09.2014

Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Mediji; odgoj; djeca; vrijednosti; manipulacija; simboli; sumblimirane tehnike; semiotika medija
(Media; symbly; technique of medija; the media semhiotik)

Sažetak
Dekodiranje simbola i sumblimiranih tenika u medijma pedagoški su zanemareno istraživačko područje, ali i iznimno intrigantno za odgojne znanosti. Teoretičari komunikacija, sociolozi, medijski pedagozi i mediolozi suglasni su s tezom da je društvena moć koncentrirana kod onih koji kontroliraju informacije. Moćne korporacije, koristeći se medijima, sve više pretvaraju djecu u pasivne konzumente, ovisnike o stvarima - nesposobne razlikovati autentičnu od neautentične zbilje. Brisanjem granica između stvarnoga i zamišljenoga takvi mediji postaju sredstvo ideologije zavođenja. Oni pretvaraju Homo sapieansa - communicansa u homo consumensa, što ima negativne implikacije na odgoj djece i mladih. U radu je naglasak na proučavanju poruka i tipova sumblimiranih tehnika za manipuliranje putem medija te nužnost stvaranja interdisciplinarnih veza medijske pedagogije i semiotike medija kod dekodiranja istih. Rad prikazuje brojne primjere „fetišiziranja“ određenih reklamnih proizvoda te narušavanja odgojnog procesa i procesa komunikacije na svim razinama. Navode se pedagogijske implikacije ne/razotkrivanja (dekodiranja) simboličkih poruka te se prikazuju rezultati istraživanja o utjecaju medija u (ne)promoviranju (ne)krščanskih vrednota u odgoju. Razvojem inovativnih metoda u radu s mladima i djecom, u sklopu Medijskoga odgoja kao predmeta, uočile bi se razlike između odgojnih i manipulativnih poruka u različitim medijima. Rad zaključuje da je za razoktrivanje sumblimiranih tenhnika u medijima nužna svrsishodna povezanost medijske pedagogije i semiotike medija.

Izvorni jezik
Hrvatski

Napomena
Dvojezični Zbornik



POVEZANOST RADA


Ustanove
Filozofski fakultet, Osijek

Autor s matičnim brojem:
Mirela Müller, (298176)