Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Optimizacija raspodjele vezova i obalnih dizalica na lučkim kontejnerskim terminalima (CROSBI ID 392236)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Grubišić, Neven Optimizacija raspodjele vezova i obalnih dizalica na lučkim kontejnerskim terminalima / Dundović, Čedomir (mentor); Hess, Svjetlana (neposredni voditelj). Rijeka, Pomorski fakultet u Rijeci, . 2013

Podaci o odgovornosti

Grubišić, Neven

Dundović, Čedomir

Hess, Svjetlana

hrvatski

Optimizacija raspodjele vezova i obalnih dizalica na lučkim kontejnerskim terminalima

U radu su istraženi operativni logistički problemi koji se javljaju prilikom obavljanja tehnoloških procesa u obalnom podsustavu lučkih kontejnerskih terminala. Cilj istraživanja bio je strukturirati optimizacijski model u svrhu potpore taktičkom planiranju na lučkim kontejnerskim terminalima do 1 milijun kontejnera godišnje koji su tipični za šire regionalno okruženje. U užem smislu optimizacijski model rješava problem kod različitih tlocrtnih konfiguracija lučkih pristana gdje su dva pristana postavljena prostorno neovisno. Kao rezultat istraživanja razvijen je integrirani model optimizacije kod neovisno postavljenih pristana za kompletan obalni podsustav koji objedinjuje tri tipska problema: problem dodjele veza, problem raspodjele dizalica i problem redoslijeda prekrcajnih operacija, a predstavljen je optimizacijskim procesom u tri faze: inicijalizacije, raspoređivanja i usklađivanja. Tipično obilježje procesa je izbor optimalnog scenarija prekrcaja koji se dobije kao rezultat optimizacijske funkcije definirane ukupnim najkraćim vremenom boravka brodova u luci i optimalnog iskorištenja kapaciteta prihvatnih i prekrcajnih resursa. Kao rezultat optimizacije za svaki brod se odabiru tri najbolja scenarija prekrcaja, ovisno o rasporedu tereta na brodu i specifičnim zahtjevima brodara. Za razvoj modela korištene su metode operacijskih istraživanja: metode linearnog i cjelobrojnog programiranja te metoda asignacije. Model je testiran na temelju simuliranih dolazaka brodova na uzorku od 100 brodova raspoređenim u grupe po 10, 15 i 20 brodova sukladno očekivanom vremenskom horizontu planiranja. Dobiveni rezultati pokazuju primjenljivost modela za rješavanje taktičko-operativnih problema u obalnom podsustavu ciljanih lučkih kontejnerskih terminala.

problem dodjele veza; raspodjela dizalica; redoslijed prekrcajnih operacija; optimizacija kontejnerskih terminala; operativno planiranje na kontejnerskim terminalima; logistika kontejnerskih terminala

nije evidentirano

engleski

Optimisation of Berth and Quay Crane Allocation in Port Container Terminals

nije evidentirano

berth allocation problem; quay crane schedulling problem; optimization of container terminal; container terminal planning; container terminal logistics

nije evidentirano

Podaci o izdanju

248

05.12.2013.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Pomorski fakultet u Rijeci

Rijeka

Povezanost rada

Tehnologija prometa i transport