Test konfrontacije: rodna dimenzija interkulturnoga obrazovanja (CROSBI ID 211096)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Bartulović, Marija
hrvatski
Test konfrontacije: rodna dimenzija interkulturnoga obrazovanja
Koncept rodne jednakosti u obrazovanju dugo je vremena bio dominantno vezan uz feminističku teoriju koja pitanje roda nerijetko problematizira iz ekskluzivističke perspektive, ponekad čak dajući primat rodnoj opresiji u odnosu na ostale oblike opresije, uspostavljajući na taj način neutemeljen hijerarhijski odnos među njima. Međutim, suvremeni pravci u feminističkoj, kao i interkulturnoj i kritičkoj pedagogiji rod shvaćaju kao jednu od dimenzija različitosti koje se međusobno isprepliću u nastavnome procesu. Polazeći od teorije intersekcionalnosti kao analitičkog okvira, rad se usmjerava na analizu rodne dimenzije službenog kurikuluma, pri čemu su u fokusu nastavni predmeti, udžbenici i obrazovna postignuća. Ipak, za rodnu analizu je daleko potentniji skriveni kurikulum, odnosno problematiziranje interakcije među nastavnicima i učenicima ; zatim analiza heteronormativnosti i homofobije u obrazovanju te različiti oblici seksualnog nasilja koji nerijetko ostaju izvan službenog vidnog polja odgojno-obrazovnog procesa.
rodna jednakost; interkulturno obrazovanje; feministička pedagogija; formalni kurikulum; skriveni kurikulum
nije evidentirano
engleski
A confrontational test: the gender dimension of intercultural education
nije evidentirano
gender equality; intercultural education; feminist pedagogy; formal curriculum; hidden curriculum
nije evidentirano