Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Test konfrontacije: rodna dimenzija interkulturnoga obrazovanja (CROSBI ID 211096)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Bartulović, Marija Test konfrontacije: rodna dimenzija interkulturnoga obrazovanja // Pedagogijska istraživanja, 10(2) (2013), 265-283

Podaci o odgovornosti

Bartulović, Marija

hrvatski

Test konfrontacije: rodna dimenzija interkulturnoga obrazovanja

Koncept rodne jednakosti u obrazovanju dugo je vremena bio dominantno vezan uz feminističku teoriju koja pitanje roda nerijetko problematizira iz ekskluzivističke perspektive, ponekad čak dajući primat rodnoj opresiji u odnosu na ostale oblike opresije, uspostavljajući na taj način neutemeljen hijerarhijski odnos među njima. Međutim, suvremeni pravci u feminističkoj, kao i interkulturnoj i kritičkoj pedagogiji rod shvaćaju kao jednu od dimenzija različitosti koje se međusobno isprepliću u nastavnome procesu. Polazeći od teorije intersekcionalnosti kao analitičkog okvira, rad se usmjerava na analizu rodne dimenzije službenog kurikuluma, pri čemu su u fokusu nastavni predmeti, udžbenici i obrazovna postignuća. Ipak, za rodnu analizu je daleko potentniji skriveni kurikulum, odnosno problematiziranje interakcije među nastavnicima i učenicima ; zatim analiza heteronormativnosti i homofobije u obrazovanju te različiti oblici seksualnog nasilja koji nerijetko ostaju izvan službenog vidnog polja odgojno-obrazovnog procesa.

rodna jednakost; interkulturno obrazovanje; feministička pedagogija; formalni kurikulum; skriveni kurikulum

nije evidentirano

engleski

A confrontational test: the gender dimension of intercultural education

nije evidentirano

gender equality; intercultural education; feminist pedagogy; formal curriculum; hidden curriculum

nije evidentirano

Podaci o izdanju

10(2)

2013.

265-283

objavljeno

1334-7888

Povezanost rada

nije evidentirano