Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 727304

Međusobna povezanost nastavnih strategija i socijalne kompetencije učenika


Markić, Ivan
Međusobna povezanost nastavnih strategija i socijalne kompetencije učenika 2014., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagrab


Naslov
Međusobna povezanost nastavnih strategija i socijalne kompetencije učenika
(Interconnectedness between teaching strategies and pupils' social competence)

Autori
Markić, Ivan

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagrab

Datum
30.09.

Godina
2014

Stranica
356

Mentor
Previšić, Vlatko

Ključne riječi
Učenik; učitelj; nastavna strategija; nastavni proces; socijalna kompetencija.
(: pupil; teacher; teaching strategy; teaching process; social competence)

Sažetak
Danas, nastavni proces treba biti pomno promišljen, organiziran i usustavljen, ali i dovoljno fleksibilan kako bi odgovorio na neplanirane zahtjeve učenika, sadržaja ili okoline. Budući da je zahtjeva mnogo, djelovanje učitelja treba biti vođeno nastavnom strategijom te usmjereno k poticanju cjelovitog razvoja osobnosti i stvaranju kompetentnosti. Jedna od traženih kompetentnosti jest i ona socijalna, čije su norme i određenja izvedene iz zahtjeva koje demokratsko društvo stavlja pred svoje građane. Odgovornost za njihov razvoj preuzima i škola kao institucija društva, koja kroz djelovanje svih školskih subjekata razvija učenički kapital. Pritom se prije svega oslanja na učitelja kao prijenosnika vrijednosti, znanja, vještina, kulture i sl. osiguravajući mu potrebe resurse i pružajući mu različite modalitete djelovanja u interakciji s učenicima unutar nastavnog procesa. Stoga je ispitivanje i utvrđivanje međusobne povezanosti nastavnih strategija (viđenih kao skupa više kategorija nastavnih djelovanja usmjerenih k dostizanju zadanog kurikulumskog cilja) i razvoja socijalne kompetencije učenika bio temeljni zadatak ovoga istraživanja. U teorijskom dijelu rada, poslije uvodnih razmišljanja dan je pregled povijesnog razvoja nastavnog procesa radi uvida u brojnost pristupa, teorija, koncepcija i ideja koji ga određuju i koji su kroz povijest utjecali na njegovo oblikovanje. Zatim se pristupilo određenju temeljnih pojmova i eksplikaciji njihove teorijske utemeljenosti unutar pedagogijske znanosti. Nakon što su fenomeni nastavnih strategija i socijalne kompetencije teorijski prezentirani i analizirani bilo je potrebno njihovo povezivanje. Kao poveznica nastavnog djelovanja i razvoja kompetentnosti učenika nedvojbeno se javlja kompetentnost učitelja. Stoga su prezentirane i analizirane kompetencije učitelja potrebne za primjereno nastavno djelovanje u cilju razvoja socijalne kompetencije učenika. Empirijski dio imao je zadaću odgovoriti na postavljena istraživačka pitanja i utvrditi nastavno-strateška djelovanja učitelja s ciljem razvoja socijalne kompetencije učenika. Stoga su ispitani stavovi učitelja o primjeni više kategorija nastavnog djelovanja, kao i njihova percepcija mogućnosti razvoja socijalne kompetencije učenika koju pružaju škola, predmetni kurikulum i učenik. Rezultati istraživanja potvrdili su kako postoji međusobna povezanost primjene različitih nastavnih djelovanja i razvoja socijalne kompetencije učenika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
130-1301761-1765 - Kurikulum socijalnih kompetencija i odnosa u školi (Vlatko Previšić, )

Ustanove
Filozofski fakultet, Zagreb

Autor s matičnim brojem:
Ivan Markić, (309086)