Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Uloga društvenih mreža u vršnjačkim odnosima adolescenata (CROSBI ID 392095)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Car, Sandra Uloga društvenih mreža u vršnjačkim odnosima adolescenata / Previšić, Vlatko (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2014

Podaci o odgovornosti

Car, Sandra

Previšić, Vlatko

hrvatski

Uloga društvenih mreža u vršnjačkim odnosima adolescenata

Rad se bavi perspektivama i iskustvima adolescenata - korisnika društvene mreže Facebook – vezanim uz njihove online i offline vršnjačke odnose, promatrajući iste unutar šireg socijalnog konteksta (tehnološki napredak, specifičnosti generacije Y) i njihovog psihosocijalnog razvoja, a u svrhu razumijevanja uloge ovog oblika komunikacije u vršnjačkim odnosima mladih. Namjera je istaknuti važnost pristupa društvenim mrežama kao socijalnom kontekstu za psihosocijalni razvoj adolescenta koji, kao i druga socijalna okruženja (primjerice škola), pruža poticaje za pozitivan ili negativan smjer razvoja, u ovom slučaju, socijalne interakcije i vršnjačkih odnosa. Svrha istraživanja bila je produbiti spoznaje o načinima korištenja i percepciji društvene mreže Facebook u svakodnevnom životu adolescenata, a posebice vezano uz njihove vršnjačke odnose, iz perspektive samih adolescenata – srednjoškolaca kako bi se doprinijelo boljem razumijevanju uloge društvenih mreža u socijalnim odnosima adolescenata te u skladu s tim unaprijedile pedagoške spoznaje o socijalnom razvoju adolescenata u suvremenom svijetu. U skladu sa svrhom i ciljevima istraživanja odabran je kvalitativni pristup prikupljanja i analize podataka. Za prikupljanje podataka korištene su fokus grupe, a za analizu prikupljenih podataka metoda tematske analize. Analiza dobivenih podataka potvrdila je da su društvene mreže inkomponirane u vršnjačke odnose adolescenata u kontekstu njihova svakodnevnog funkcioniranja. U cjelini, adolescenti ovoj temi pristupaju kritički, to jest društvene mreže promatraju u širem društvenom kontekstu. Oni su svjesni pozitivnih i negativnih strana online komunikacije te tehničkih karakteristika, to jest ograničenja, stranice koje ne mogu kvalitetno zamijeniti komunikaciju licem u lice. Odgovori na pitanja u fokus grupama pokazali su raznolikost perspektiva iz kojih mladi pristupaju problematici korištenja društvenih mreža od strane adolescenata te razumijevanje perspektiva drugih (javnosti, roditelja, profesora) uz istovremeni kritički stav prema njima.

adolescent; vršnjački odnosi; društvene mreže; Facebook; fokus grupa

nije evidentirano

engleski

Role of social networking sites in adolescents' peer relationships

nije evidentirano

adolescent; peer relationships; social networks; Facebook; focus group

nije evidentirano

Podaci o izdanju

358

27.02.2014.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Pedagogija