Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 727287

Uloga društvenih mreža u vršnjačkim odnosima adolescenata


Car, Sandra
Uloga društvenih mreža u vršnjačkim odnosima adolescenata 2014., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb


Naslov
Uloga društvenih mreža u vršnjačkim odnosima adolescenata
(Role of social networking sites in adolescents' peer relationships)

Autori
Car, Sandra

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
27.02.

Godina
2014

Stranica
358

Mentor
Previšić, Vlatko

Ključne riječi
Adolescent; vršnjački odnosi; društvene mreže; Facebook; fokus grupa
(Adolescent; peer relationships; social networks; Facebook; focus group)

Sažetak
Rad se bavi perspektivama i iskustvima adolescenata - korisnika društvene mreže Facebook – vezanim uz njihove online i offline vršnjačke odnose, promatrajući iste unutar šireg socijalnog konteksta (tehnološki napredak, specifičnosti generacije Y) i njihovog psihosocijalnog razvoja, a u svrhu razumijevanja uloge ovog oblika komunikacije u vršnjačkim odnosima mladih. Namjera je istaknuti važnost pristupa društvenim mrežama kao socijalnom kontekstu za psihosocijalni razvoj adolescenta koji, kao i druga socijalna okruženja (primjerice škola), pruža poticaje za pozitivan ili negativan smjer razvoja, u ovom slučaju, socijalne interakcije i vršnjačkih odnosa. Svrha istraživanja bila je produbiti spoznaje o načinima korištenja i percepciji društvene mreže Facebook u svakodnevnom životu adolescenata, a posebice vezano uz njihove vršnjačke odnose, iz perspektive samih adolescenata – srednjoškolaca kako bi se doprinijelo boljem razumijevanju uloge društvenih mreža u socijalnim odnosima adolescenata te u skladu s tim unaprijedile pedagoške spoznaje o socijalnom razvoju adolescenata u suvremenom svijetu. U skladu sa svrhom i ciljevima istraživanja odabran je kvalitativni pristup prikupljanja i analize podataka. Za prikupljanje podataka korištene su fokus grupe, a za analizu prikupljenih podataka metoda tematske analize. Analiza dobivenih podataka potvrdila je da su društvene mreže inkomponirane u vršnjačke odnose adolescenata u kontekstu njihova svakodnevnog funkcioniranja. U cjelini, adolescenti ovoj temi pristupaju kritički, to jest društvene mreže promatraju u širem društvenom kontekstu. Oni su svjesni pozitivnih i negativnih strana online komunikacije te tehničkih karakteristika, to jest ograničenja, stranice koje ne mogu kvalitetno zamijeniti komunikaciju licem u lice. Odgovori na pitanja u fokus grupama pokazali su raznolikost perspektiva iz kojih mladi pristupaju problematici korištenja društvenih mreža od strane adolescenata te razumijevanje perspektiva drugih (javnosti, roditelja, profesora) uz istovremeni kritički stav prema njima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
130-1301761-1765 - Kurikulum socijalnih kompetencija i odnosa u školi (Vlatko Previšić, )

Ustanove
Filozofski fakultet, Zagreb

Autor s matičnim brojem:
Sandra Car, (291503)