Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Procjenjuju li se učitelji kompetentnima poučavati darovite učenike : identifikacija, stručna podrška i educiranost učitelja? (CROSBI ID 616597)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Galić, Matea ; Skočić Mihić, Sanja ; Arrigoni, Jasna Procjenjuju li se učitelji kompetentnima poučavati darovite učenike : identifikacija, stručna podrška i educiranost učitelja? // 2. dani obrazovnih znanosti “Uloga istraživanja u obrazovnim promjenama” : knjiga sažezaka. Zagreb: Institut za društvena istraživanja, Centar za istraživanje i razvoj obrazovanja, 2014. str. 27-28

Podaci o odgovornosti

Galić, Matea ; Skočić Mihić, Sanja ; Arrigoni, Jasna

hrvatski

Procjenjuju li se učitelji kompetentnima poučavati darovite učenike : identifikacija, stručna podrška i educiranost učitelja?

Darovitost je složen fenomen, teorijski opisan brojnim definicijama i kriterijima, a u odgojno-obrazovnom sustavu termin daroviti učenici odnosi se na heterogenu skupinu učenika s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama čiji su potencijali ili postignuća značajno iznadprosječni. Poučavanje darovitih učenika traži sustavno organiziranu identifikaciju i praćenje, te kompetentne učitelje koji su osposobljeni poučavati ih u skladu s njihovim odgojno-obrazovnim potrebama. Obzirom na nedostatnu sustavnu brigu za darovite učenike u školskom sustavu i učitelja tijekom inicijalnog obrazovanja u radu se polazi od hipoteze da učitelji u manjoj mjeri identificiraju darovite učenike, imaju nedostatnu podršku stručnih suradnika, da djelomično poznaju osobine ovih učenika, te da se shodno tome i procjenjuju djelomično kompetentnima za rad s darovitim učenicima. Istraživanje je provedeno na uzorku 118 učitelja razredne nastave zaposlenih u četiri županije. Kreiran je mjerni instrument koji uz niz nezavisnih varijabli sadrži Skalu samoprocijenjih kompetencija za poučavanje darovitih učenika dobrih metrijskih karakteristika (Cronbach α =0, 83). Rezultati istraživanja govore o nedovoljnoj identifikaciji darovitih učenika jer tek polovica učitelja procjenjuje da u razredu ima darovitog učenika, samo 6% učitelja ima službeno identificirane darovite učenike u razredu, s vrlo upitnim razumijevanjem termina službene identifikacije. Tek 10% učitelja imalo je osrednju razinu podrške stručnih suradnika u radu s darovitim učenicima. Učitelji procjenjuju da u većoj mjeri poznaju osobine darovitih učenika (M=2, 74) i da se u većoj mjeri procjenjuju kompetentnima poučavati darovite učenike (M=2, 9). Smatraju da su osrednje educirani za poučavanje darovitih učenika (M=2, 33), što je očekivano obzirom na nepostojanje obveznog kolegija za stjecanje kompetencija za poučavanje ovih učenika u formalnom obrazovanju učitelja. Slično, tijekom trajnog profesionalnog razvoja kompetencije za rad s darovitim učenicima steklo je tek 24% učitelja. Iako oskudno educirani, suprotno postavljenoj hipotezi učitelji se procjenjuju u većoj mjeri kompetentnima poučavati darovite učenike, što može govoriti o njihovoj spremnosti i moguće tek površnom razumijevanju ovog fenomena utemeljenoga na predrasudama o darovitim učenicima. Zaključno, učitelji poučavaju uglavnom neidentificirane darovite učenike u razredima, s nedostatnom razinom osposobljenosti tijekom inicijalnog i trajnog profesionalnog razvoja i oskudnom podrškom stručnih suradnika. Da bi daroviti učenici mogli realizirati svoje potencijale, treba usustaviti proces njihove identifikacije i praćenja, te osiguravanja individualizacije u radu i obogaćivanja programa rada, koji je jedino moguće uz kompetentne učitelje kao nositelja procesa poučavanja darovitih učenika. Ključne riječi: daroviti učenici, učitelji, poučavanje, identifikacija, kompetentnost

daroviti učenici ; učitelji ; poučavanje ; identifikacija ; kompetentnost

nije evidentirano

engleski

Self-perceived teachers competence to teach gifted students : identification, professional support and education of teachers?

nije evidentirano

gifted children ; teacher ; teaching ; identification ; competences

nije evidentirano

Podaci o prilogu

27-28.

2014.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

2. dani obrazovnih znanosti “Uloga istraživanja u obrazovnim promjenama” : knjiga sažezaka

Zagreb: Institut za društvena istraživanja, Centar za istraživanje i razvoj obrazovanja

Podaci o skupu

Dani obrazovnih znanosti “Uloga istraživanja u obrazovnim promjenama” (2 ; 2014)

predavanje

16.10.2014-17.10.2014

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija