Stranojezična znanja i višejezična kompetencija nakon srednjoškolskog obrazovanja (CROSBI ID 210865)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Horvatić Čajko, Irena
hrvatski
Stranojezična znanja i višejezična kompetencija nakon srednjoškolskog obrazovanja
Članak donosi rezultate istraživanja koje se bavi ispitivanjem mišljenja studenata prve godine studija o poznavanju stranih jezika nakon završene srednje škole i o snalaženju u korištenju prvim i drugim stranim jezikom. Ispituju se dva čimbenika utjecaja na snalaženje u stranom jeziku - trajanje učenja i korištenje jezikom u izvannastavnom kontekstu. Statističkom su analizom ispitani stavovi o utjecaju predznanja materinskoga jezika (L1) i prvoga stranog jezika (L2) na učenje drugoga stranog jezika (L3). Utvrđena je signifikantna korelacija između povezivanja L1 i L2 s L3 i svjesnosti ispitanika o jeziku i učenju jezika, s jedne strane, te između povezivanja jezika i uloge nastavnika u poticanju višejezičnosti, s druge strane. Srednja pozitivna korelacija utvrđena je također između svjesnosti ispitanika o jeziku i učenju jezika te uloge nastavnika. Zaključuje se da postoji potreba za intenzivnijim teorijskim i praktičnim razmatranjem mogućnosti metodike i didaktike trećih jezika u okviru stranojezične nastave i nastave materinskoga jezika.
jezična svjesnost; materinski jezik (L1); metodika i didaktika višejezičnosti ili trećih jezika; prvi strani jezik (L2); stranojezična znanja; svjesnost o učenju stranih jezika; višejezičnost; drugi strani jezik (L3)
Rad je u istom broju časopisa objavljen i na engleskom jeziku, str. 255 - 271
engleski
Knowledge of Foreign Languages and Plurilingual Competence upon Completing High School Education
nije evidentirano
first foreign language (L2); knowledge of foreign languages; language awareness; language learning awareness; the mother tongue (L1); plurilingual teaching methodology or third language teaching methodology; plurilingualism; second foreign language (L3)
nije evidentirano