Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Stranojezična znanja i višejezična kompetencija nakon srednjoškolskog obrazovanja (CROSBI ID 210865)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Horvatić Čajko, Irena Stranojezična znanja i višejezična kompetencija nakon srednjoškolskog obrazovanja // Metodika, 10 (2009), 97-111

Podaci o odgovornosti

Horvatić Čajko, Irena

hrvatski

Stranojezična znanja i višejezična kompetencija nakon srednjoškolskog obrazovanja

Članak donosi rezultate istraživanja koje se bavi ispitivanjem mišljenja studenata prve godine studija o poznavanju stranih jezika nakon završene srednje škole i o snalaženju u korištenju prvim i drugim stranim jezikom. Ispituju se dva čimbenika utjecaja na snalaženje u stranom jeziku - trajanje učenja i korištenje jezikom u izvannastavnom kontekstu. Statističkom su analizom ispitani stavovi o utjecaju predznanja materinskoga jezika (L1) i prvoga stranog jezika (L2) na učenje drugoga stranog jezika (L3). Utvrđena je signifikantna korelacija između povezivanja L1 i L2 s L3 i svjesnosti ispitanika o jeziku i učenju jezika, s jedne strane, te između povezivanja jezika i uloge nastavnika u poticanju višejezičnosti, s druge strane. Srednja pozitivna korelacija utvrđena je također između svjesnosti ispitanika o jeziku i učenju jezika te uloge nastavnika. Zaključuje se da postoji potreba za intenzivnijim teorijskim i praktičnim razmatranjem mogućnosti metodike i didaktike trećih jezika u okviru stranojezične nastave i nastave materinskoga jezika.

jezična svjesnost; materinski jezik (L1); metodika i didaktika višejezičnosti ili trećih jezika; prvi strani jezik (L2); stranojezična znanja; svjesnost o učenju stranih jezika; višejezičnost; drugi strani jezik (L3)

Rad je u istom broju časopisa objavljen i na engleskom jeziku, str. 255 - 271

engleski

Knowledge of Foreign Languages and Plurilingual Competence upon Completing High School Education

nije evidentirano

first foreign language (L2); knowledge of foreign languages; language awareness; language learning awareness; the mother tongue (L1); plurilingual teaching methodology or third language teaching methodology; plurilingualism; second foreign language (L3)

nije evidentirano

Podaci o izdanju

10

2009.

97-111

objavljeno

1332-7879

Povezanost rada

Filologija