Uloga geografije u obrazovanju prostornih planera: primjer Hrvatske (CROSBI ID 616381)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Pejnović, Dane ; Lukić, Aleksandar
hrvatski
Uloga geografije u obrazovanju prostornih planera: primjer Hrvatske
Dugogodišnja tradicija i pozitivna praksa u sustavu prostornog planiranja Hrvatske u tranzicijskom su razdoblju izložene korjenitim promjenama. Temeljno obilježje te nove prostorno-planerske paradigme jačanje je sektorskog i partikularističkog pristupa planiranju, na račun slabljenja prethodno prisutne interdisciplinarnosti i inherentnog mu suradničkog odnosa između različitih struka. To se, između ostaloga, odrazilo i u slabljenju mjesta i uloge geografije prostornom planiranju. Takve promjene rezultirale su nizom negativnih posljedica koje se manifestiraju i u brojnim prostornim konfliktima. Kritička analiza uzroka upućuje da je temeljni čimbenik iskazanih nepovoljnih trendova neodgovarajući zakonodavni okvir iz tog resora. U radu se stoga argumentira važnost uloge geografije u sustavu prostornog planiranja, posebno njezin doprinos u obrazovanju prostornih planera. Povezano s tim, pobliže je razmotren položaj geografije u zakonodavnoj osnovi prostornog uređenja u Hrvatskoj, argumenti za važniju ulogu struke u prostornom planiranju te obrazovanje za poslove prostornog planiranja u Europskoj uniji.
prostorno planiranje; geografija; obrazovanje; Hrvatska
nije evidentirano
engleski
The Role of Geography in Education of Spatial Planners: the example of Croatia
nije evidentirano
spatial planning; geography; education; Croatia
nije evidentirano
Podaci o prilogu
98-116.
2014.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Zbornik radova Trećeg kongresa geografa Bosne i Hercegovine
Drešković, Nusret
Sarajevo: Geografsko društvo u Federaciji Bosne i Hercegovine
978-9958-9270-8-9
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096