Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Stav roditelja prema učenju stranih jezika kao jedan od čimbenika razvoja višejezičnosti u učenika (CROSBI ID 616358)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Knežević, Željka ; Šenjug Golub, Ana Stav roditelja prema učenju stranih jezika kao jedan od čimbenika razvoja višejezičnosti u učenika. 2014

Podaci o odgovornosti

Knežević, Željka ; Šenjug Golub, Ana

hrvatski

Stav roditelja prema učenju stranih jezika kao jedan od čimbenika razvoja višejezičnosti u učenika

Višejezičnost europskih građana u obliku poznavanja barem dva strana jezika uz materinski, uvrštena je uslijed procesa globalizacije, internacionalizacije i europskih integracija u programatske dokumente Europske unije kao jedna od temeljnih kompetencija koju treba razvijati tijekom cijeloga života. Kao relevantan cilj europske obrazovne politike, razvoj višejezičnosti sve intenzivnije svoje mjesto pronalazi u nacionalnim kurikulima širom Europe pa tako i u Hrvatskoj. Pritom osnovnoškolska nastava stranih jezika, u kojoj se postavljaju temelji za cjeloživotno učenje jezika, ima središnju ulogu u procesu razvoja višejezičnosti. Uspješnosti tog procesa doprinosi veći broj čimbenika, među kojima se nalazi i pozitivan stav roditelja prema učenju stranih jezika. U radu se prikazuje dio rezultata istraživanja uvjeta za razvoj višejezičnosti u jednoj osnovnoj školi u Hrvatskom zagorju. Rezultati se odnose na stavove roditelja učenika nižih razreda prema učenju stranih jezika, njihovo shvaćanje višejezičnosti, važnosti određenih jezika za njihovo dijete te na njihova uvjerenja o redoslijedu i ukupnom broju stranih jezika koje bi učenici trebali učiti u redovitom školovanju. Istraživanje je provedeno na uzorku od 120 roditelja. Faktorskom analizom dobivena su tri faktora u području stavova roditelja prema učenju stranih jezika - korisnost učenja stranog jezika za dijete, povoljan utjecaj na razvoj djeteta te učenje stranog jezika kao dodatno opterećenje za učenika. Rezultati pokazuju da postoji razlika u stavu roditelja s obzirom na stupanj njihova obrazovanja. Kao jezike važne za dijete najveći broj roditelja navodi engleski i njemački jezik, a višejezičnost većinom shvaćaju kao poznavanje većeg broja jezika. Pri tome većina roditelja misli da bi učenici tijekom redovitoga obrazovanja trebali učiti najviše dva strana jezika, engleski kao prvi, a njemački kao drugi strani jezik. Rezultati upućuju na potrebu boljeg informiranja roditelja o važnosti višejezičnosti i čimbenicima važnima za njezin razvoj.

osnovnoškolska nastava stranih jezika; višejezičnost učenika; stav roditelja prema učenju stranih jezika

nije evidentirano

engleski

Parents' attitudes toward foreign language learning as a factor in the development of multilingualism among pupils

nije evidentirano

primary and lower secondary foreign language learning; pupil multilingualism; parents' attitudes toward foreign language learning

nije evidentirano

Podaci o prilogu

2014.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Podaci o skupu

28. međunarodni znanstveni skup Hrvatskog društva za primijenjenu lingvistiku Višejezičnost kao predmet multidisciplinarnih istraživanja

predavanje

25.04.2014-27.04.2014

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija

Poveznice