Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Osječki kipari prve polovice 20. stoljeća: Leović, Živić, Nemon, Švagel-Lešić (CROSBI ID 616277)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Zec, Daniel Osječki kipari prve polovice 20. stoljeća: Leović, Živić, Nemon, Švagel-Lešić // III. kongres muzealaca Hrvastke s međunarodnim sudjelovanjem: knjiga sažetaka / Arko-Pijevac, Milvana ; Latinović, Slađana (ur.). Hrvatsko muzejsko društvo, 2014. str. 33-33

Podaci o odgovornosti

Zec, Daniel

hrvatski

Osječki kipari prve polovice 20. stoljeća: Leović, Živić, Nemon, Švagel-Lešić

Glavni nositelji kiparstva u Osijeku u prvoj polovici 20. stoljeća bili su do sada nedovoljno poznati i slabo istraženi kipari Josip Leović (1885. – 1963.), Mihajlo Živić (1899. – 1942.), OscarNemon (1906. – 1985.) i Rudolf Švagel-Lešić (1911. – 1975.). Likovni izričaj JosipaLeovića(Osijek, 1885. – Osijek, 1963.) u mnogome je određen školovanjem u Beču početkom 20. stoljeća. Upravo je simbolizam obilježio ponajbolje Leovićeve kiparske radove, a posebno one stvarane pod mecenatom osječkog industrijalca Rudolfa Povischila, koji mu je postao mecena preko kojega dobiva različite likovne narudžbe. Još od samih početaka studija na Umjetničkoj akademiji u Zagrebu, evidentan je snažan utjecaj Ivana Meštrovića na kiparsko stvaranje Mihajla Živića (Sikirevci, 1899. – Osijek, 1942.). Osim najranijih radova, to jasno pokazuju i djela nastala neposredno po svršetku studija 1929. godine ili ona kasnija. Još kao gimnazijalac i kao samouki kipar, Oscar Nemon (Osijek, 1906. – Oxford, 1985.) priređuje u Osijeku dvije izložbe svojih kiparskih radova, 1923. i 1924. Već 1925. odlazi u Beč, a potom u Bruxelles, gdje ostvaruje karijeru portretiste i medaljara.Portret Sigmunda Freuda (1931.) donosi mu svjetsku slavu. Rudolf Švagel-Lešić (Županja, 1911. – Vodnjan, 1975.) nakon studija na Umjetničkoj akademijiu Zagrebuvraća se1934.u svoj zavičaj i radi kao slobodni umjetnik, a u Osijek dolazi 1939. i ondje djeluje do 1945. Na žalost, većina njegovih osječkih narudžbi zbog ratnih okolnosti nije bila realizirana u cijelosti. Ni jednom osječkom kiparu nije pošlo za rukom ostaviti za sobom dubljega traga u povijesti osječke umjetnosti prve polovice 20. stoljeća. Ostali su i na margini nacionalnoga kiparskog stvaranja. Ovaj prikaz, prema tome, ne otkriva velike kipare i senzacionalne kiparske opuse, pa ni reprezentativna pojedinačna kiparska djela. Njime se neće izazvati perturbacije u poznavanju nacionalnoga kiparstva moderne, ali tom poznavanju može biti validan prinos.

skulptura; Osijek; Josip Leović; Mihajlo Živić; Oscar Nemon; Rudolf Švagel-Lešić

nije evidentirano

engleski

Osijek Sculptors of the First Half of the 20th Century: Leović, Živić, Nemon, Švagel-Lešić

nije evidentirano

sculpture; Osijek; Josip Leović; Mihajlo Živić; Oscar Nemon; Rudolf Švagel-Lešić

nije evidentirano

Podaci o prilogu

33-33.

2014.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

III. kongres muzealaca Hrvastke s međunarodnim sudjelovanjem: knjiga sažetaka

Arko-Pijevac, Milvana ; Latinović, Slađana

Hrvatsko muzejsko društvo

Podaci o skupu

III. kongres muzealaca Hrvastke s međunarodnim sudjelovanjem: knjiga sažetaka

predavanje

08.10.2014-11.10.2014

Opatija, Hrvatska

Povezanost rada

Povijest umjetnosti