Metodološka pitanja u istraživanjima nastavničkih kompetencija (CROSBI ID 616273)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Vuk, Ružica ; Curić, Zoran
hrvatski
Metodološka pitanja u istraživanjima nastavničkih kompetencija
U radu su prezentirani rezultati istraživanja mišljenja 30 magistara edukacije geografije i 320 profesora geografije o razvijenosti nastavničkih kompetencija na završetku studija i u nastavnoj praksi. Četvrtina magistara edukacije geografije količinu stečenih znanja i vještina na studiju geografije smatra nedovoljnom za uspješno obavljanje nastavničkog rada, manje od trećine dobrom, trećina vrlo dobrom, a samo 15% odličnom. Prosječna ocjena razine stečenih kompetencija je 3, 3. Ni jedno od izdvojenih 20 područja nastavničkog rada nisu ocijenili prosječnom ocjenom nedovoljan niti odličan, što s jedne strane ukazuje da je struktura kurikuluma inicijalnog obrazovanja nastavnika geografije zadovoljavajuća, ali odnos domena u toj strukturi zahtijeva intervencije u cilju jačanja izlaznih kompetencija studenata na nastavničkim studijskim programima na Geografskom odsjeku PMF-a Sveučilišta u Zagrebu. Ispitanici procjenjuju najnižim kompetencije za obavljanje uloge razrednika (prosječna ocjena 2, 3) te kompetencije za rad s učenicima s posebnim potrebama (prosječna ocjena 3, 0), posebno za rad s učenicima s emocionalnim i smetnjama u ponašanju. Najvišom prosječnom ocjenom (4, 2) ispitanici su ocijenili razvijenost stručnih kompetencija iz matične znanosti te kompetencije za ostvarenje odgojnih ciljeva i vrijednosti u nastavi (4, 0). Prema prosječnoj ocjeni ispitanika zadovoljavajućom možemo smatrati razvijenost kompetencija za planiranje i pripremanje nastavnog rada (3, 7) te razvoj ključne kompetencije učiti kako učiti (3, 6). Provedeno istraživanje daje važne smjernice za koncipiranje metodologije transverzalnih i longitudinalnih istraživanja sastavnica kurikuluma, posebice kurikuluma inicijalnog obrazovanja učitelja i nastavnika geografije te akcijskih istraživanja u obrazovanju. U budućim bi istraživanjima procjene stečenih kompetencija trebalo povezati s vrstom škole u kojoj su kompetencije provjerene, s prosječnom ocjenom studija i ocjenama pojedinih predmeta (iz matične znanosti, srodnih znanosti, metodike i metodici supstratnih znanosti).
nastavničke kompetencije; metodologija edukacijskih istraživanja; nastava geografije; kurikulum obrazovanja nastavnika
nije evidentirano
engleski
Methodological questions in teachers' competences research
nije evidentirano
teachers’ competences; education research methodology; geography teaching; teachers’ education curriculum
nije evidentirano
Podaci o prilogu
117-141.
2014.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Zbornik radova 3. kongresa geografa Bosne i Hercegovine
Drešković, Nusret
Sarajevo: Geografsko društvo u Federaciji Bosne i Hercegovine
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096