Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Metodološka pitanja u istraživanjima nastavničkih kompetencija (CROSBI ID 616273)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Vuk, Ružica ; Curić, Zoran Metodološka pitanja u istraživanjima nastavničkih kompetencija // Zbornik radova 3. kongresa geografa Bosne i Hercegovine / Drešković, Nusret (ur.). Sarajevo: Geografsko društvo u Federaciji Bosne i Hercegovine, 2014. str. 117-141

Podaci o odgovornosti

Vuk, Ružica ; Curić, Zoran

hrvatski

Metodološka pitanja u istraživanjima nastavničkih kompetencija

U radu su prezentirani rezultati istraživanja mišljenja 30 magistara edukacije geografije i 320 profesora geografije o razvijenosti nastavničkih kompetencija na završetku studija i u nastavnoj praksi. Četvrtina magistara edukacije geografije količinu stečenih znanja i vještina na studiju geografije smatra nedovoljnom za uspješno obavljanje nastavničkog rada, manje od trećine dobrom, trećina vrlo dobrom, a samo 15% odličnom. Prosječna ocjena razine stečenih kompetencija je 3, 3. Ni jedno od izdvojenih 20 područja nastavničkog rada nisu ocijenili prosječnom ocjenom nedovoljan niti odličan, što s jedne strane ukazuje da je struktura kurikuluma inicijalnog obrazovanja nastavnika geografije zadovoljavajuća, ali odnos domena u toj strukturi zahtijeva intervencije u cilju jačanja izlaznih kompetencija studenata na nastavničkim studijskim programima na Geografskom odsjeku PMF-a Sveučilišta u Zagrebu. Ispitanici procjenjuju najnižim kompetencije za obavljanje uloge razrednika (prosječna ocjena 2, 3) te kompetencije za rad s učenicima s posebnim potrebama (prosječna ocjena 3, 0), posebno za rad s učenicima s emocionalnim i smetnjama u ponašanju. Najvišom prosječnom ocjenom (4, 2) ispitanici su ocijenili razvijenost stručnih kompetencija iz matične znanosti te kompetencije za ostvarenje odgojnih ciljeva i vrijednosti u nastavi (4, 0). Prema prosječnoj ocjeni ispitanika zadovoljavajućom možemo smatrati razvijenost kompetencija za planiranje i pripremanje nastavnog rada (3, 7) te razvoj ključne kompetencije učiti kako učiti (3, 6). Provedeno istraživanje daje važne smjernice za koncipiranje metodologije transverzalnih i longitudinalnih istraživanja sastavnica kurikuluma, posebice kurikuluma inicijalnog obrazovanja učitelja i nastavnika geografije te akcijskih istraživanja u obrazovanju. U budućim bi istraživanjima procjene stečenih kompetencija trebalo povezati s vrstom škole u kojoj su kompetencije provjerene, s prosječnom ocjenom studija i ocjenama pojedinih predmeta (iz matične znanosti, srodnih znanosti, metodike i metodici supstratnih znanosti).

nastavničke kompetencije; metodologija edukacijskih istraživanja; nastava geografije; kurikulum obrazovanja nastavnika

nije evidentirano

engleski

Methodological questions in teachers' competences research

nije evidentirano

teachers’ competences; education research methodology; geography teaching; teachers’ education curriculum

nije evidentirano

Podaci o prilogu

117-141.

2014.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Zbornik radova 3. kongresa geografa Bosne i Hercegovine

Drešković, Nusret

Sarajevo: Geografsko društvo u Federaciji Bosne i Hercegovine

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Pedagogija