Mama i Mozart. Diskurs glazbe i dijada majka-kćer u 'Pijanistici' Elfriede Jelinek (CROSBI ID 616114)
Neobjavljeno sudjelovanje sa skupa | neobjavljeni prilog sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Bobaš, Krešimir
hrvatski
Mama i Mozart. Diskurs glazbe i dijada majka-kćer u 'Pijanistici' Elfriede Jelinek
Na primjeru romana 'Pijanistica' (1983) austrijske nobelovke Elfriede Jelinek vidljivo je konstantno previranje moći na relaciji majka-kćer, žena-muškarac, glazba-svijet. Roman se bavi pitanjima rekonceptualizacije svjetskoga poretka polazeći iz sfere (malo)građanskoga. Žena se u njemu depiktira kao objekt, pod jarmom majke i umjetnosti. Njezin pokušaj bijega iz te pozicije končava u automutilaciji i silovanju, podcrtavajući njezinu kodiranost u kontekstu ženskoga. Cilj ovoga rada je, uz pomoć dostupne literature iz područja psihoanalize, kulturalne i medijske teorije i dr. pokazati da ovaj priželjkivani bijeg vuče svoje korijene iz upitnih konstelacija i paradigmi žensko-muškoga, što je osobito dobro vidljivo u autarkiji austrijskoga konzervativizma, što njegovo pohorno djelovanje samo potencira i perpetuira.
'écriture féminine'; Elfriede Jelinek; matrijarhat; trauma; ženska seksualnost
nije evidentirano
engleski
Mama and Mozart. Music Discourse and Mother-Daughter Dyad in 'The Piano Teacher' by Elfriede Jelinek
nije evidentirano
'écriture féminine'; Elfriede Jelinek; Matriarchy; Trauma; Female Sexuality
nije evidentirano
Podaci o prilogu
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o skupu
1. Riječki Interdisciplinarni Kongres studenata društvenih i humanističkih znanosti
predavanje
23.10.2013-26.10.2013
Rijeka, Hrvatska