Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Acquisition of the sentence types at the end of preschool age (CROSBI ID 210299)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Radić Tatar, Ivona Acquisition of the sentence types at the end of preschool age // Lahor, 2 (2013), 16; 165-188

Podaci o odgovornosti

Radić Tatar, Ivona

engleski

Acquisition of the sentence types at the end of preschool age

Sintaksa se najintenzivnije razvija u predškolskomu razdoblju, i to između treće i pete godine, kada djeca počinju proizvoditi složene rečenične strukture. Većina petogodišnjaka uspješno proizvodi različite vrste složenih rečenica, nezavisnih i zavisnih. Sintaktički se razvoj nastavlja i tijekom školovanja, čak i u adolescentskoj i odrasloj dobi, no mnogo sporije. Svrha je ovoga rada istražiti vrste rečenica koje rabe djeca urednoga jezičnoga razvoja prilikom pripovijedanja u razdoblju neposredno pred ulazak u osnovnu školu, što je dosada bilo samo djelomično istraživano u hrvatskome jeziku. Istraživanjem je bilo obuhvaćeno petnaestero predškolaraca od 6, 01 do 7, 05 godina. Njihova je ovladanost vrstama rečenica ispitana pomoću slikovnice `Frog, where are you?' (Mayer 1969), koja predstavlja visoko strukturirani poticaj za ispitivanje pripovijedanja. Rezultati su pokazali da predškolarci proizvode različite rečenične strukture uz visoki stupanj gramatičnosti. Najčešće proizvode složene rečenice, i to uglavnom nezavisno složene rečenice, potom višestruko složene rečenica, a najmanje zavisno složene, među njima najčešće objektne. Od nezavisno složenih rečenica djeca proizvode samo sastavne i suprotne rečenice te rečenični niz. Najrjeđe proizvode neoglagoljene ili eliptične rečenice.

syntax ; sentence types ; storytelling ; Croatian language ; preschool children

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o izdanju

2 (16)

2013.

165-188

objavljeno

1846-2197

1848-4972

Povezanost rada

Logopedija

Poveznice