Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Prema (novoj) arhitekturi - od Pariza put Zagreba (CROSBI ID 615960)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Bjažić Klarin, Tamara Prema (novoj) arhitekturi - od Pariza put Zagreba // Francuski utjecaji na umjetnost i arhitekturu srednje i jugoistočne Europe 20-ih i 30-ih godina 20. stoljeća / Magaš Bilandžić, Lovorka ; Prelog, Petar (ur.). Zagreb: Institut za povijest umjetnosti, 2014. str. 15-16

Podaci o odgovornosti

Bjažić Klarin, Tamara

hrvatski

Prema (novoj) arhitekturi - od Pariza put Zagreba

Pitanje odnosa izvorišta i periferije, transfera progresivnih arhitektonskih i gradotvornih koncepata i stvaranja njihovih lokalnih inačica, jedna je od središnjih tema povijesti hrvatske moderne arhitekture. U razdoblju između dva svjetska rata veze s različitim centrima modernizma se multipliciraju i nadopunjuju. Postepeno se iz srednjoeuropskog kulturnog prostora pomiče prema Berlinu i Parizu, do tada tradicionalno odredištu likovnih umjetnika ali ne i arhitekata. Povod sve učestalijim odlascima su stručna usavršavanja u arhitektonskim atelijerima i sudjelovanja Jugoslavije na svjetskim izložbama, a 1930-ih suradnja se uspostavlja i putem stručnih časopisa Građevinski vjesnik i L’archtiecture d’aujourd’hui, izložaba suvremene francuske arhitekture u Zagrebu i jugoslavenske arhitekture u Parizu te žiriranja međunarodnih natječaja. Najpoželjnije odredište je atelijer Le Corbusiera, od 1928. u Hrvatskoj najpoznatijeg inozemnog arhitekta, u kojem rade Ernest Weissmann i Juraj Neidhardt, a kraću suradnju ostvarili su i Zvonimir Kavurić, Ksenija Grisogono i Krsto Filipović. Boravak Weissmanna i Neidhardta koincidira s dva razdoblja Le Corbusierovog stvaralaštva - velikim finalom niza purističkih vila i realizacijom prvih velikih javnih građevina koncem 1920-ih te intenzivnog bavljenja gradogradnjom početkom 1930-ih . Izlaganje će prikazati proces prihvaćanja Le Corbusierovog arhitektonskog i urbanističkog diskursa u korpus hrvatske međuratne arhitekture, u prvom redu novog projektantskog alata sažetog u Pet točaka moderne arhitekture, metode projektiranja velikih građevina adicijom funkcijom determiniranih elemenata i otvorenog grada ključnih za razvoj suvremenog građenja. Uzimajući u obzir različite modalitete moderne arhitekture u rasponu od ekspresionizma do konstruktivizma pokušat će odgovoriti i na pitanje zbog čega je upravo Le Corbusierov diskurs bio najbliži hrvatskim arhitektima vjernih mu puna četiri desetljeća.

arhitektura; Zagreb; Pariz; Le Corbusier

nije evidentirano

engleski

Towards a New Architecture - from Pariz to Zagreb

nije evidentirano

architecture; Zagreb; Paris; Le Corbusier

nije evidentirano

Podaci o prilogu

15-16.

2014.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Francuski utjecaji na umjetnost i arhitekturu srednje i jugoistočne Europe 20-ih i 30-ih godina 20. stoljeća

Magaš Bilandžić, Lovorka ; Prelog, Petar

Zagreb: Institut za povijest umjetnosti

978-953-7875-19-10

Podaci o skupu

Francuski utjecaji na umjetnost i arhitekturu srednje i jugoistočne Europe 20-ih i 30-ih godina 20. stoljeća

predavanje

29.05.2014-29.05.2014

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Arhitektura i urbanizam, Povijest umjetnosti