Događaj i razlika: Performativno-konceptualni obrat suvremene umjetnosti (CROSBI ID 52159)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Paić, Žarko
hrvatski
Događaj i razlika: Performativno-konceptualni obrat suvremene umjetnosti
Autor se bavi analizom suvremene umjetnosti iz perspektive performativno-konceptualnoga obrata. Riječ je o promjeni paradigme umjetnosti koja umjesto djela postavlja u središte tjelesnu prisutnost kao događaj izvedbe. U suvremenoj umjetnosti se od berlinskoga dadaizma 1920-ih godina do deanašnje medijalnosti izvedbe radi o odnosu između singularnosti događaja (tijela) i razlike u projekciji tog čina u ponavljanju kao dokumentaciji događaja. Na tragu Lyotardova shvaćanja performativnosti i performansa kao transformacije života u sklop aparata kao tehnologije i slobode živoga tijela kao stvaralaštva izvodi postavka da performans danas valja razumjeti polazeći od mogućnosti prelaska tijela kao događaja u estetski objekt medijalne izvedbe. Time nastaje problem kako očuvati autentični trag prisutnosti života samoga kao umjetničkoga djela u doba reproduktivnosti događaja koji nestaje sa zaboravom povijesti.
događaj, razlika, performativno-konceptualni obrat, suvremena umjetnost
nije evidentirano
engleski
Event and Difference: Performative-Conceptual Turn of Contemporary Art
nije evidentirano
event, difference, performative-conceptual turn, contemporary art
nije evidentirano
Podaci o prilogu
11-39.
objavljeno
Podaci o knjizi
Marjanić, Suzana: Kronotop hrvatskog performansa: Od Travelera do danas
Rogošić, Višnja
Zagreb: Bijeli val ; Institut za etnologiju i folklOris tiku (IEF)
2013.
978-953-560-86-77