Doprinos arhiva odgoju i obrazovanju (CROSBI ID 391424)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Garić, Ana
Stančić, Hrvoje ; Jurčić, Marko
hrvatski
Doprinos arhiva odgoju i obrazovanju
U ovom se radu polazi od činjenice da se arhivi u inozemstvu sve više otvaraju obrazovnom sustavu kako boljim povezivanjem i suradnjom tako i razvojem elektroničkih didaktičkih materijala. Zbog toga je u Hrvatskoj provedeno istraživanje u arhivima na nacionalnoj razini kojim je ispitno postojanje takvih aktivnosti i sadržaja u Hrvatskoj te ih se usporedilo s međunarodnim iskustvima. U istraživanju se ispitivalo postojanje politike otvorenosti prema odgojno-obrazovnom sustavu, osobni stavovi zaposlenika u arhivima te njihova motivacija za razvoj takvih aktivnosti i sadržaja. U istraživanju su sudjelovali i učenici viših razreda osnovnih škola te učitelji i nastavnici. Na temelju rezultata provedenog istraživanja izvedeni su zaključci o trenutnom stanju razvijenosti didaktičkih aktivnosti i materijala te povezanosti arhiva i škola. Konačno, u radu se predlaže niz konkretnih mjera i postupaka koje bi arhivi mogli provoditi kako bi vrijedno gradivo učinili dostupnijim u elektroničkom obliku te tako zainteresirali sudionike odgojno-obrazovnog procesa na veće korištenje takvih sadržaja u nastavi. Međusobno povezivanje arhiva i odgojno-obrazovnih institucija može značajno pridonijeti osvješćivanju važnosti arhiva i arhivskoga gradiva, uključivanju u svjetske trendove suvremene arhivistike te razvoju arhivske pedagogije.
arhiv; arhivska pedagogija; arhivski pedagog; obrazovni potencijal arhiva; učenik
nije evidentirano
engleski
Contribution of the archive to education
nije evidentirano
archive; educational activities in archive; students; teachers
nije evidentirano
Podaci o izdanju
56
22.09.2014.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Zagrebu
Zagreb