MOTIVACIJSKA KLIMA NA NASTAVI TJELESNE I ZDRAVSTVENE KULTURE (CROSBI ID 391403)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Starina, Goran
Barić, Renata
hrvatski
MOTIVACIJSKA KLIMA NA NASTAVI TJELESNE I ZDRAVSTVENE KULTURE
Cilj ovog rada bio je istražiti razlike u percepciji motivacijske klime učenika na nastavi tjelesne i zdravstvene kulture jedne zagrebačke gimnazije, s obzirom na spol i dob učenika te spol profesora. Istraživanje je provedeno na uzorku od 206 gimnazijalaca (90 učenika i 116 učenica) u dobi od 14 do 18 godina. U istraživanje su bila uključena po dva razreda iz svake generacije, a sudjelovali su oni učenici koji su na dan testiranja bili prisutni na nastavi. Motivacijska klima na nastavi tjelesne i zdravstvene kulture (TZK) procijenjena je pomoću hrvatske verzije upitnika za procjenu motivacijske klime pod nazivom „Learning and Performance Orientations in Physical Education Classes Questionnaire“ (LAPOPECQ) (Papaioannou, 1994 ; Barić, 2000), koji se sastoji od ukupno 5 dimenzija na temelju kojih se utvrđuje percepcija motivacijske klime učenika: poticanje učenja, kompetitivnost učenika, zabrinutost učenika zbog pogrešaka, postizanje rezultata bez uloženog truda i usmjerenost na učenje. Obradom rezultata utvrđeno je da postoji statistički značajna razlika u percepciji motivacijske klime s obzirom na spol i dob učenika, te profesore koji predaju pojedinim razredima. Utvrđeno je da su učenici kompetitivniji od učenica, a s druge strane da su učenice zabrinutije zbog pogrešaka od učenika. Što se tiče dobnih razlika, utvrđena je statistički značajna razlika između 15 i 17-godišnjaka. 17-godišnjaci se osjećaju više potaknutima na učenje od strane profesora nego 15-godišnjaci. Također, utvrđena je statistički značajna razlika između 15 i 18-godišnjaka u dimenziji „zabrinutost učenika zbog pogrešaka“. Zaključeno je da su 18-godišnjaci manje zabrinuti zbog pogrešaka u odnosu na 15-godišnjake. Nadalje, pokazalo se i da postoji razlika u percepciji motivacijske klime na nastavi TZK između pojedinih razreda ovisno o tome predaje li im profesor ili profesorica. Utvrđeno je da se učenici kojima predaje profesor osjećaju više motivirani i usmjereni na učenje nego učenici kojima predaje profesorica
motivacija; profesor; tjelesna i zdravstvena kultura; LAPOPECQ; spol
nije evidentirano
engleski
MOTIVATIONAL CLIMATE IN PHYSICAL EDUCATION CLASS
nije evidentirano
motivation; teacher; physical education; LAPOPECQ; gender
nije evidentirano
Podaci o izdanju
60
22.04.2014.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Kineziološki fakultet u Zagrebu
Zagreb