Prilog provođenju intenzifikacije procesa učenja plivanja (CROSBI ID 615717)
Prilog sa skupa u zborniku | stručni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Babin, Bojan ; Babin Josip ; Vlahović Lidija
hrvatski
Prilog provođenju intenzifikacije procesa učenja plivanja
Obuka plivanja izuzetno je važna djelatnost za svakoga tko u njoj sudjeluje, a osobito za stručnjake. Smatramo da se radi o jednom krucijalnom pitanju, štoviše, jako važnom pitanju u ovom području našega rada, pa treba očekivati da će ova problematika i nadalje plijeniti pozornost brojnih stručnjaka, a poglavito onih koji se na direktan ili indirektan način bave obukom neplivača (Findak, 2012). Značenje te djelatnosti, pa i odgovornost učitelja plivanja za njezinu realizaciju proizlazi iz činjenice što je učitelj plivanja potpuno autonoman, kako u izboru mjesta na kojem se održava obuka plivanja i određivanje vremena njezina trajanja, tako i u izboru sadržaja rada, metodičkih organizacijskih oblika rada, metoda rada, metodičkih postupaka i vrednovanja rada (Findak, 1989). Sasvim sigurno da će dobro poznavanje svakog sudionika koji sudjeluje u procesu učenja plivanja omogućiti učitelju plivanja, pored ostalog, i da reagira na pravi način. Tako npr. hoće li pojedini sudionici tijekom učenja plivanja neku vježbu izvesti lakše ili teže, bolje ili slabije, prije ili kasnije, sasvim sigurno ne ovisi samo o strukturi određenog motoričkog gibanja, nego i o mogućnosti njegove adaptacije na novu vježbu. To će reći postoji li u njega tzv. strah od nove sredine (vode), kakvo je njegovo prethodno iskustvo sa složenom strukturom motoričkog plivanja koje se tek uči, kakva je njegova preferencija prema određenim strukturama gibanja, što je s njegovom identifikacijom u odnosu na bolje ili slabije sudionike u grupi i dr. Ako se rad ne samo u homogeniziranim grupama, nego i inače, to jest u svakoj prilici, odvija u skladu s aktualnim stanjem sudionika koji sudjeluju u procesu učenja plivanja, to je istodobno i jedan od uvjeta da se tijekom rada osigura dinamičnost procesa učenja plivanja. To iz razloga što kod sudionika izaziva pojačan interes da se što aktivnije uključe u proces učenja plivanja. Dakako, ta dinamičnost procesa učenja plivanja prvenstveno ovisi o stilu metodičke aktivnosti učitelja plivanja. To će reći da učitelj plivanja može već svojim nastupom od početka do kraja obuke plivanja ili, još konkretnije ; svojom spremnošću da uvijek bude „na pravom mjestu“, bitno utjecati na dinamičnost procesa učenja plivanja. To, pored ostalog npr. omogućava učitelju plivanja da pravodobno reagira u svakoj situaciji. Razlog tome je taj što se ponekad okolnosti za vrijeme rada brzo mijenjaju, pa tzv. zakašnjele reakcije učitelja plivanja moraju biti kontraproduktivne. Iz svega je razvidno, kada se radi o intenzifikaciji procesa učenja plivanja, (1) da se radi o vrlo važnom pitanju za unapređivanje rada u području obuke plivanja, (2) da se proces učenja plivanja može intenzivirati na različite načine, (3) da upravo od učitelja plivanja ovisi u najvećoj mjeri koliko će se iskoristiti komparativne prednosti intenzifikacije procesa učenja plivanja, (4) te da u tom sustavu vrijednosti posebno mjesto pripada interakciji između učitelja plivanja i sudionika koji sudjeluju u obuci plivanja.
Homogenizirane grupe ; intenzifikacija ; obuka plivanja ; učitelj plivanja
nije evidentirano
engleski
Contribution to the implementation of the intensification of the process of learning swimming
nije evidentirano
Homogenized groups ; intensification ; swimming trainings ; swimming instructor
nije evidentirano
Podaci o prilogu
26-28.
2014.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Zbornik radova 13. Hrvatskog savjetovanja o obuci neplivača
Findak Vladimir
Zagreb: Hrvatski savez športske rekreacije
Podaci o skupu
Intenzifikacija procesa učenja plivanja
predavanje
16.10.2014-18.10.2014
Orahovica, Hrvatska