Biblioterapija kao komplementarni terapijski pristup u kreativnom izražavanju djeteta s cerebralnom paralizom (CROSBI ID 391386)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Koštić, Lorena
Miholić, Damir
hrvatski
Biblioterapija kao komplementarni terapijski pristup u kreativnom izražavanju djeteta s cerebralnom paralizom
U ovom istraživanju ispitivane su mogućnosti sofrologije i art/ekspresivnih terapija u tretmanu djeteta s cerebralnom paralizom. U uvodnom dijelu, navedena je definicija cerebralne paralize, etiologija, klasifikacije s obzirom na neuromotornoj simptomatologiji, topografskoj distribuciji ispada i prema težini neuromotornog oštećenja, te je opisan tretman cerebralne paralize. Nadalje, opisana su interdisciplinarna područja sofrologije, kreativne i art/ekspresivnih psihoterapija, s posebnim naglaskom na biblioterapiju, dramu i likovno izražavanje. U skladu s problemom i ciljem istraživanja, definirana je polazna hipoteza prema kojoj selektivna primjena biblioterapije i elemenata drame i likovnog izražavanja utječe na promjene u djetetovom psihoemocionalnom doživljavanju i izražavanju. Istraživanje je provedeno u obliku studije slučaja dječaka s cerebralnom paralizom (KD = 9 godina) u Centru za odgoj i obrazovanje Goljak. Prema pripremljenom protokolu seanse su uključivale sofrološke tehnike sofronizacije i desofronizacije, proradu sadržaja literarnog predloška uz primjenu biblioterapije, drame i likovnog izražavanja, te evaluaciju tijeka terapije uz primjenu instrumenata za praćenje promjena na odabranim varijablama (Aqua test, Basic Ph model, Skala dramskog sudjelovanja, analiza crteža). Rezultati istraživanja pokazali su utjecaj sofroloških metoda i metoda art/ekspresivnih terapija na psihoemocionalno doživljavanje i izražavanje u djeteta s cerebralnom paralizom.
cerebralna paraliza; sofrologija; biblioterapija; psihoemocionalno izražavanje
nije evidentirano
engleski
Bibliotherapy as complementary therapeutic approach in creative expression of child with cerebral palsy
nije evidentirano
cerebral palsy; sophrology; bibliotherapy; psychoemotional expression
nije evidentirano
Podaci o izdanju
35
07.09.2012.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Zagreb