Primjena dramskih tehnika u poticanju socijalnih vještina kod djece s motoričkim poremećajima (CROSBI ID 391369)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Damjanić, Andrea
Miholić, Damir
hrvatski
Primjena dramskih tehnika u poticanju socijalnih vještina kod djece s motoričkim poremećajima
Motorički poremećaji podrazumijevaju skupinu poremećaja fine i grube motorike i/ili balansa tijela, koji stvaraju teškoće u svakodnevnim funkcionalnim aktivnostima. Ovaj rad bavit će se oštećenjima središnjeg živčanog sustava. U kontektu postojanja ovih poremećaja mogu se pojaviti i dodatne teškoće koje utječu na cjelokupno funkcioniranje osobe, a jedna od njih je i teškoća socijalnog funkcioniranja. Stoga je osnovni cilj ovog rada procjeniti utjecaj primjene dramskih tehnika na socijalno funkcioniranje djece s motoričkim poremećajima. Istraživanje se provodilo kroz radionice u produženom stručnom postupku Centra za odgoj i obrazovanje “Goljak” u Zagrebu kroz period od veljače do lipnja 2014. godine. Obuhvaćeno je sedmero djece petog razreda osnovne škole kod kojih je prisutna klinička slika cerebralne paralize odnosno spine bifide. Sudjelovanje učenika u dramskim aktivnostima procjenjivalo se primjenom Upitnika za procjenu socijalnih vještina, kreiranim za potrebe ovog istraživanja, te Jonesovom adaptacijom skale dramskog sudjelovanja. Kao metoda obrade podataka korištena je INDIF metoda kroz određeni broj vremenskih točaka za svakog ispitanika te kroz inicijalnu i finalnu procjenu cijele grupe. Dobiveni statistički pokazatelji ukazuju da primjena dramskih tehnika utječe na promjene u opserviranim varijablama vezanim za socijalno funkcioniranje djece s motoričkim poremećajima. Također rezultati dobiveni ovim istraživanjem ukazuju na potrebu provođenja daljnjih istraživanja utjecaja primjene dramskih tehnika na socijalno funkcioniranje djece i mladih s različitom vrstom i stupnjem teškoća. U zaključku se ukazuje potreba za provođenjem drame i dramskih tehnika kao jedne od metoda rada u edukaciji i rehabilitaciji.
cerebralna paraliza; spina bifida; socijalne vještine; dramske tehnike
nije evidentirano
engleski
The application of drama techniques in promoting social skills in children with motor impairments
nije evidentirano
cerebral palsy; spina bifida; social skills; drama techniques
nije evidentirano
Podaci o izdanju
82
24.09.2014.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Zagreb