Unaprjeđivanje kvalitete recepcije teksta sadržajnom integracijom i međupredmetnim povezivanjem u školskom kontekstu (CROSBI ID 209951)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Krumes-Šimunović, Irena
hrvatski
Unaprjeđivanje kvalitete recepcije teksta sadržajnom integracijom i međupredmetnim povezivanjem u školskom kontekstu
Rad se bavi istraživanjem sadržajne integracije (specifične) i korelacije u pristupu književnoumjetničkom tekstu u nastavi materinskoga jezika kao i međupredmetnim povezivanjem s nastavom prirodnih predmeta, naročito Prirode i društva. Istraživanje polazi od predloška bajke Kako je Potjeh tražio istinu Ivane Brlić-Mažuranić. Međupredmetnim povezivanjem utemeljenim na teoriji međupredmetnih veza otvorena je mogućnost kreiranja i unaprjeđivanja recepcije teksta u modelu koji je i praktično provjeren u radu s učenicima četvrtih razreda uz pomoć studenata Učiteljskog fakulteta tijekom četiri godine. U takvom pristupu unaprjeđenje kvalitete razumijevanja pročitanoga utemeljeno je na simulaciji dijelova fabule, interaktivnim situacijama i razgovorom likova iz bajke, zadatcima koji se isprepliću s didaktičkom igrom i iskustvenom i istraživačkom nastavom Prirode i društva. U izvanučioničkom obliku rada afrimira se nastava usmjerena na učenika utemeljena na konstruktivističkoj teoriji učenja. Suradničko učenje u timovima omogućuje učeniku da konstruira spoznaje na različitim razinama, razvije razumijevanje teksta povezivanjem sa svakodnevnim životnim aktivnostima i vještinama. Kvantitativno anketno istraživanje provedeno je na svim sudionicima tijekom četiri godine. Rezultati ankete pokazuju zainteresiranost učenika za ovakav način rada i zadovoljstvo provedenim aktivnostima.
korelacijsko-integracijski metodički sustav; sadržajna integracija; međupredmetno povezivanje; interpretacija bajke; Ivana Brlić-Mažuranić
nije evidentirano
engleski
Improving the quality of text reception through content integration and intersubject correlation in school context
nije evidentirano
correlation and integration teaching model; cross-curricular connections; interpretation of fairytale
nije evidentirano