Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 721641

Unaprjeđivanje kvalitete recepcije teksta sadržajnom integracijom i međupredmetnim povezivanjem u školskom kontekstu


Krumes-Šimunović, Irena
Unaprjeđivanje kvalitete recepcije teksta sadržajnom integracijom i međupredmetnim povezivanjem u školskom kontekstu // V.Međunarodna naučno-stručna konferencija Unapređenje kvalitete života djece i mladih, Igalo, Crna Gora, 1 (2014), 133-146 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


Naslov
Unaprjeđivanje kvalitete recepcije teksta sadržajnom integracijom i međupredmetnim povezivanjem u školskom kontekstu
(Improving the quality of text reception through content integration and intersubject correlation in school context)

Autori
Krumes-Šimunović, Irena

Izvornik
V.Međunarodna naučno-stručna konferencija Unapređenje kvalitete života djece i mladih, Igalo, Crna Gora (1986-9886) 1 (2014); 133-146

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Korelacijsko-integracijski metodički sustav; sadržajna integracija; međupredmetno povezivanje; interpretacija bajke; Ivana Brlić-Mažuranić
(Correlation and integration teaching model; cross-curricular connections; interpretation of fairytale)

Sažetak
Rad se bavi istraživanjem sadržajne integracije (specifične) i korelacije u pristupu književnoumjetničkom tekstu u nastavi materinskoga jezika kao i međupredmetnim povezivanjem s nastavom prirodnih predmeta, naročito Prirode i društva. Istraživanje polazi od predloška bajke Kako je Potjeh tražio istinu Ivane Brlić-Mažuranić. Međupredmetnim povezivanjem utemeljenim na teoriji međupredmetnih veza otvorena je mogućnost kreiranja i unaprjeđivanja recepcije teksta u modelu koji je i praktično provjeren u radu s učenicima četvrtih razreda uz pomoć studenata Učiteljskog fakulteta tijekom četiri godine. U takvom pristupu unaprjeđenje kvalitete razumijevanja pročitanoga utemeljeno je na simulaciji dijelova fabule, interaktivnim situacijama i razgovorom likova iz bajke, zadatcima koji se isprepliću s didaktičkom igrom i iskustvenom i istraživačkom nastavom Prirode i društva. U izvanučioničkom obliku rada afrimira se nastava usmjerena na učenika utemeljena na konstruktivističkoj teoriji učenja. Suradničko učenje u timovima omogućuje učeniku da konstruira spoznaje na različitim razinama, razvije razumijevanje teksta povezivanjem sa svakodnevnim životnim aktivnostima i vještinama. Kvantitativno anketno istraživanje provedeno je na svim sudionicima tijekom četiri godine. Rezultati ankete pokazuju zainteresiranost učenika za ovakav način rada i zadovoljstvo provedenim aktivnostima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Fakultet za odgojne i obrazovane znanosti, Osijek

Autor s matičnim brojem:
Irena Krumes, (299574)