Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Modni advertising, umjetnost i muškost: semiotička, ikonološka i povijesna perspektiva (CROSBI ID 52119)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Purgar, Krešimir Modni advertising, umjetnost i muškost: semiotička, ikonološka i povijesna perspektiva // Pažnja! Odjeća, umjetnost, identitet / Hošić, Irfan (ur.). Bihać: Tehnički fakultet Univerziteta u Bihaću, 2014. str. 106-126

Podaci o odgovornosti

Purgar, Krešimir

hrvatski

Modni advertising, umjetnost i muškost: semiotička, ikonološka i povijesna perspektiva

U ovome radu polazi se od pretpostavke da konstrukcija muškog identiteta u reklamnoj fotografiji i videu – kako reprezentacije maskuline snage tako i ambivalentne varijante tranzicijskih identiteta – posjeduju uočljivu povijesnu dimenziju. Modni advertising koristi se kanonskim slikama iz povijesti umjetnosti kako bi na semiotičkoj razini legitimirao izbor suvremenih fotografskih slika i njihovu “transgresivnost”. S ikonološkoga stanovišta, riječ je o oponašanju reprezentacijskih obrazaca klasičnih umjetničkih portreta, a kroz njihove estetske i rodne stilizacije redefiniraju se granice morala, ukusa i pojma ljepote. Na taj način, novi estetski kanon stječe povijesno-umjetničko opravdanje i skreće pozornost s politike estetike rodnih identiteta na ikonološke teme. U radu će biti korištene teorijske eksplikacije Mieke Bal, Normana Brysona, Svetlane Alpers i drugih teoretičara kako bi se na ovome specifičnome primjeru ukazalo na koncept transhistorijske slike u perspektivi vizualnih studija.

Ikonologija, muškost, moda, advertising, povijest umjetnosti, semiotika

nije evidentirano

engleski

Fashion Advertising, Art and Masculinity: Semiotic, Iconological and Historical Perspective

nije evidentirano

iconology, masculinity, fashion, advertising, art history, semiotics

nije evidentirano

Podaci o prilogu

106-126.

objavljeno

Podaci o knjizi

Pažnja! Odjeća, umjetnost, identitet

Hošić, Irfan

Bihać: Tehnički fakultet Univerziteta u Bihaću

2014.

978-9958-624-39-1

Povezanost rada

Znanost o umjetnosti