Modni advertising, umjetnost i muškost: semiotička, ikonološka i povijesna perspektiva (CROSBI ID 52119)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Purgar, Krešimir
hrvatski
Modni advertising, umjetnost i muškost: semiotička, ikonološka i povijesna perspektiva
U ovome radu polazi se od pretpostavke da konstrukcija muškog identiteta u reklamnoj fotografiji i videu – kako reprezentacije maskuline snage tako i ambivalentne varijante tranzicijskih identiteta – posjeduju uočljivu povijesnu dimenziju. Modni advertising koristi se kanonskim slikama iz povijesti umjetnosti kako bi na semiotičkoj razini legitimirao izbor suvremenih fotografskih slika i njihovu “transgresivnost”. S ikonološkoga stanovišta, riječ je o oponašanju reprezentacijskih obrazaca klasičnih umjetničkih portreta, a kroz njihove estetske i rodne stilizacije redefiniraju se granice morala, ukusa i pojma ljepote. Na taj način, novi estetski kanon stječe povijesno-umjetničko opravdanje i skreće pozornost s politike estetike rodnih identiteta na ikonološke teme. U radu će biti korištene teorijske eksplikacije Mieke Bal, Normana Brysona, Svetlane Alpers i drugih teoretičara kako bi se na ovome specifičnome primjeru ukazalo na koncept transhistorijske slike u perspektivi vizualnih studija.
Ikonologija, muškost, moda, advertising, povijest umjetnosti, semiotika
nije evidentirano
engleski
Fashion Advertising, Art and Masculinity: Semiotic, Iconological and Historical Perspective
nije evidentirano
iconology, masculinity, fashion, advertising, art history, semiotics
nije evidentirano
Podaci o prilogu
106-126.
objavljeno
Podaci o knjizi
Pažnja! Odjeća, umjetnost, identitet
Hošić, Irfan
Bihać: Tehnički fakultet Univerziteta u Bihaću
2014.
978-9958-624-39-1