Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 721599

Vizualni studiji. Umjetnost i mediji u doba slikovnog obrata


Vizualni studiji. Umjetnost i mediji u doba slikovnog obrata, Zagreb: Centar za vizualne studije, 2009 (zbornik)


Naslov
Vizualni studiji. Umjetnost i mediji u doba slikovnog obrata
(Visual Studies. Art and Media in Times of the Pictorial Turn)

Urednik/ci
Purgar, Krešimir

Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Uredničke knjige, zbornik, strucna

Izdavač
Centar za vizualne studije

Grad
Zagreb

Godina
2009

Stranica
504

ISBN
978-953-55420-2-5

Ključne riječi
Vizualni studiji ; vizualna kultura ; suvremene teorije ; film ; filozofija
(Visual studies ; visual culture ; contemporary theories ; film ; philosophy)

Sažetak
Jedna od teza zastupanih u ovom zborniku jest da su vizualni studiji interdisciplinarna hermeneutika novog vremena koja nastaje kao posljedica slikovnog obrata u trenutku kada postmodernizam, kao još jedini postojeći sveobuhvatni teorijski pojam, gubi bilo kakvu vjerodostojnost i metodološku vitalnost. Svi autori o kojima se raspravlja u uvodnom tekstu zbornika, od neizostavnog Mitchella do Gottfrieda Boehma, Keitha Moxeya, Mieke Bal, Jamesa Elkinsa, Marquarda Smitha, Lise Cartwright, Michael Ann Holly, Jamesa D. Herberta, Margaret Dikovitskaye, Nicholasa Mirzoeffa i mnogih drugih, u većoj ili manjoj mjeri suglasni da je slikovni/vizualni/ikonički obrat skup simptoma koje primjećujemo u zapadnim postkapitalističkim društvima, a koje karakterizira dominacija slike i vizualnog komuniciranja u svakodnevnom životu. Praktične i teorijske implikacije, te načini bavljenja slikovnim obratom različiti su svakome od spomenutih teoretičara (odatle i brojni prijepori oko disciplinarnog određenja vizualnih studija i objekata njihovog istraživanja), ali svima je zajedničko uvjerenje da je nova paradigma slike nadomjestila staru paradigmu jezika. U uvodnoj studiji se raspravlja o tzv. "nedisciplinarnosti" vizualnih studija koja je, prema W.J.T. Mitchellu, ponajprije posljedica epistemološkog preokreta, tj. iz drugačije potrebe za znanjem općenito proizlazi i potreba za drugačijim znanjem o slikama, a zatim i posljedica ambivalencija i pukotina na unutrašnjim i vanjskim granicama etabliranih disciplina. Vizualne studije ovdje se predstavlja kao disciplinu koja nema apriorni stav ni prema jednom fenomenu koji se u domeni (vizualne) kulture može pojaviti i utoliko oni kao “nedisciplina” unose nered u političke i kulturalne poretke vizualnosti. Analiziraju se odnosi koje novouspostavljena disciplina gradi, kako prema relativno novim fenomenima – poput slikovnog obrata – tako i prema tradicionalnim teorijskim paradigmama i pojmovima, poput povijesti umjetnosti, statusa umjetničkog djela, ili problematici odnosa između visoke i niske umjetnosti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti



POVEZANOST RADA


Ustanove
Umjetnička akademija, Osijek

Autor s matičnim brojem:
Krešimir Purgar, (336865)