Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Preživjeti sliku. Ogledi iz vizualnih studija (CROSBI ID 12100)

Autorska knjiga | monografija (stručna)

Purgar, Krešimir Preživjeti sliku. Ogledi iz vizualnih studija. Zagreb: Meandar Media, 2010

Podaci o odgovornosti

Purgar, Krešimir

hrvatski

Preživjeti sliku. Ogledi iz vizualnih studija

Polazište svih rasprava u knjizi je da se problematici slike unutar vizualnih studija generalno može pristupiti na dva načina: s jedne strane, kao prvenstveno medijskom fenomenu koji favorizira materijalnu prirodu slike i naglašava učinke njezine fizičke prisutnosti, a s druge strane kao slici- tekstu koja podrazumijeva (pre)poznavanje mnoštva pojedinačnih govora slika i povijesti vizualnih diskursa u širem kulturalnom prostoru. Prvi pristup svojstven je kritičkoj teoriji medija i autorima poput Deborda, Baudrillarda ili Régisa Debraya, koji načelno smatraju da slike posjeduju autonomnu moć i da su mediji koji ih prenose u stanju ovladati našim rasudnim sposobnostima. Drugi pristup zastupaju autori slikovnog/ikoničkog obrata, primjerice, Mitchell, Boehm ili Moxey, koji smatraju da moć i popularnost slike izviru iz njezine sposobnosti da oblikuje jezične metafore. Osnovnu razliku između ta dva pravca teorijskog promišljanja o ulozi slika danas u knjizi se prepoznaje kroz njihovo dijametralno suprotno vrednovanje modernih tehnologija vizualizacije. Za medijsku teoriju, tehnologija je bitan preduvjet sposobnosti slika da uopće mogu “govoriti”, dok je njihov sadržaj uvijek već unaprijed ponižen paradoksalnim ikonoklazmom suvremenih medija. Mitchell, s druge strane, ne favorizira tehniku ; on čak smatra da slikovni obrat nije posljedica golemog povećanja slikovnih podražaja, nego naše potrebe da i sliku čitamo kao tekstualno relevantan sadržaj s brojnim semiotičkim referencama u umjetnosti, znanosti, filozofiji, filmu, književnosti itd. Tekstovi u ovoj knjizi konzistentno favoriziraju teoriju slikovnog obrata, dakle pristup temeljen na jezičnoj prirodi slikovnog prikaza, radije negoli medijski ikonoklazam koji tvrdi da snažna proliferacija slika nužno vodi poništenju njihova sadržaja. Upravo suprotno, u knjizi se kritički obrazlaže da su jedno od najuzbudljivijih mjesta suvremene teorije upravo brojni intersemiotički prijelazi koji vode od jednog medija prema drugom, od jedne umjetničke vrste prema drugoj kako bi se naizgled nerazmrsivo umrežili u multimedijalne znakove do čijih značenja možemo doprijeti samo ako znamo “gledati tekst” i “čitati sliku”.

vizualni studiji ; slikovni obrat ; umjetnički stilovi ; film ; performans

nije evidentirano

engleski

Surviving Image. Essays in Visual Studies

nije evidentirano

visual studies ; pictorial turn ; artistic styles ; film ; performance

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Zagreb: Meandar Media

2010.

978-953-7355-58-6

178

Biblioteka Intermedia;

objavljeno

Povezanost rada

Znanost o umjetnosti