Truth of Image and the Visual Turn. Photographs by Igor Eškinja in the Context of Symbolic Systems (CROSBI ID 775375)
Druge vrste radova | ostali članci/prilozi
Podaci o odgovornosti
Purgar, Krešimir
engleski
Truth of Image and the Visual Turn. Photographs by Igor Eškinja in the Context of Symbolic Systems
U tekstu se raspravlja o problemu istine u fotografskoj slici i tvrdi se da je najbolji dokaz da se doista nalazimo u vremenu vizualnog i kulturološkog obrata taj što hijerarhiju važnosti nekog događaja određujemo prema načinu kako je on vizualno proizveden, a ne samo prema njegovoj historiografskoj, činjeničnoj ili, što je danas najčešće, medijskoj relevantnosti. Mi proizvodimo događaje kroz režime vizualizacije koji više nemaju ništa zajedničko s onim što i kako doista vidimo nego se artikuliraju u jezicima slikâ i kulturalnim konstrukcijama. Hal Foster definira razliku između pogleda (vision) i vizualnosti (visuality) kao dijalektičko polje omeđeno sposobnošću gledanja i moći interpretacije, a Martin Jay kaže da se nakon vizualnog obrata slike više ne mogu razumjeti kao znaci koji bi zbog analogije s prirodnim predmetima još imali neku univerzalnu komunikacijsku moć. U tekstu se argumentira da je ova teorijska problematika bliska načinu na koji pitanje istine u slici tretiraju fotografije Igora Eškinje, a koji umjetnik problematizira upravo Fosterovu dihotomiju pogleda i vizualnosti kao razliku između mehanizama gledanja i različitih povijesnih tehnika njihovog pretvaranja u slikovne sustave.
Igor Eškinja ; visual turn ; contemporary art ; photography ; vision/visuality
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Igor Eškinja, Exhibition Catalogue. Caja de Arte, Burgos. ISBN 978-84-96421-85-1
2008.
nije evidentirano
objavljeno