Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Literature as Film: Strategy and Aestethics of ‘Cinematic’ Narration in the Novel Io non ho paura by Niccolò Ammaniti (CROSBI ID 52115)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Purgar, Krešimir Literature as Film: Strategy and Aestethics of ‘Cinematic’ Narration in the Novel Io non ho paura by Niccolò Ammaniti // New Perspectives in Italian Cultural Studies: The Arts and History / Parati, Graziella (ur.). Madison (NJ): Fairleigh Dickinson University Press, 2012. str. 73-91

Podaci o odgovornosti

Purgar, Krešimir

engleski

Literature as Film: Strategy and Aestethics of ‘Cinematic’ Narration in the Novel Io non ho paura by Niccolò Ammaniti

Tekst se temelji na uvidima Gregorya Curriea i Georgea Wilsona koji su nastojali razlučiti slojeve kulturalno uvjetovanih tumačenja filma od onih osobina koje su imanentno filmske ili, kako bi Currie rekao, medium specific. Oni nastoje ustanoviti plauzibilni filozofski i kognitivistički teorijski aparat kako bi se ponudio racionalniji interpretacijski model znatno se udaljavajući i zapravo potpuno oponirajući Deleuzeovom pristupu filmu kao fenomenu čije se pravo značenje krije izvan filma samoga. U tekstu se razmatra roman Ja se ne bojim suvremenoga talijanskog pisca Niccolòa Ammanitija i argumentira da u ovome romanu možemo prepoznati sustavnu književnu prilagodbu onih specifično filmskih postupaka koji su bitni za konvencionalizaciju filmskog značenja, a među njima važno mjesto zauzima ontološki status lika/subjekta filma u odnosu na status gledatelja/promatrača. Kreativna upotreba pozicije i smjera kretanja kamere, te kadriranje vidnog polja neki su od najznačajnijih medium specific alata kinematografske proizvodnje pokretnih slika. Ammanitijeva “snimateljska” tehnika ispisivanja književnog teksta sastoji se od konstantne prisile čitatelja da prvenstveno vizualizira mentalne slike iz ponuđenih opisa, jer autor programatski izostavlja situcije koje se ne daju vizualno i narativno predočiti, poput opsežnih unutrašnjih psiholoških stanja likova ili opisa situacija koje su izvan trenutnog vidokruga likova.

Niccolò Ammaniti, italian literature, cognitivism, subjective frame, film, point of view

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o prilogu

73-91.

objavljeno

Podaci o knjizi

New Perspectives in Italian Cultural Studies: The Arts and History

Parati, Graziella

Madison (NJ): Fairleigh Dickinson University Press

2012.

978-1-61147-566-1

Povezanost rada

Znanost o umjetnosti