Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Smanjenje vibracija od željezničkog prometa - EU iskustva (CROSBI ID 615278)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Lakušić, Stjepan ; Ahac, Maja Smanjenje vibracija od željezničkog prometa - EU iskustva // Dani ovlaštenih inženjera građevinarstva / HKIG (ur.). Zagreb: Hrvatska komora inženjera građevinarstva, 2014

Podaci o odgovornosti

Lakušić, Stjepan ; Ahac, Maja

hrvatski

Smanjenje vibracija od željezničkog prometa - EU iskustva

Tlom pronošene vibracije koje nastaju kao posljedica odvijanja željezničkog prometa mogu izazvati smetnje stanovnicima smještenim u zgradama neposredno uz željezničke kolosijeke. Te smetnje mogu se manifestirati u obliku osjetnog vibriranja objekata ili re-emitirane buke koja nastaje kao njegova posljedica. Unatoč činjenici da ovakve vibracije obično ne uzrokuju oštećenja na zgradama, gospodarski i ekološki aspekti njihove pojave opravdavaju pažljivu procjenu problema vibracija prije izgradnje nove željezničke pruge ili nadogradnje postojeće za teži i brži tračnički promet. Na nastanak tlom pronošenih vibracija od željezničkog prometa utječe velik broj čimbenika, kao što su ravnost kotača i tračnica, dinamičke karakteristike vozila, brzina vozila, krutost veze tračnice i oslonca, konstrukcija gornjeg i donjeg ustroja pruge, karakteristike temeljnog tla te konstrukcije okolnih objekata. Općenito vrijedi da se problem tlom pronošenih vibracija od željezničkog prometa može razdijeliti na tri međusobno neraskidive cjeline: izvor, put širenja te prijemnik vibracija. Razumijevanje načina na koji svaka od tih triju cjelina utječe na stanje vibracija presudno je za ublažavanje problema prekomjernih vibracija od željezničkog prometa. U radu je dan pregled i učinak mjera za smanjenje vibracija od željezničkog prometa koje se u najvećoj mjeri primjenjuju na mreži europskih tračničkih sustava, a koje bi se uvelike mogle primijeniti i na mreži hrvatskih željeznica, gdje se problemu vibracija dosada nije pridavala velika pažnja. Također, prikazani su rezultati istraživanja učinka primjene nekolicine mjera provedenih od strane Zavoda za prometnice Građevinskog fakulteta u cilju preciznijeg definiranja njihovog učinka u lokalnim uvjetima.

tračnički promet; kolosijek; vibracije; mjere za smanjenje

nije evidentirano

engleski

Rail traffic induced vibrations mitigation – EU experiences

nije evidentirano

rail traffic; rail track; vibrations; mitigation measures

nije evidentirano

Podaci o prilogu

2014.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Dani ovlaštenih inženjera građevinarstva

HKIG

Zagreb: Hrvatska komora inženjera građevinarstva

Podaci o skupu

9. Dani ovlaštenih inženjera građevinarstva

pozvano predavanje

12.06.2014-14.06.2014

Opatija, Hrvatska

Povezanost rada

Građevinarstvo