Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 719689

Situacijsko suočavanje sa stresom kod odgojitelja


Pavlović, Žana; Sindik, Joško
Situacijsko suočavanje sa stresom kod odgojitelja // Sigurnost : časopis za sigurnost u radnoj i životnoj okolini, 56 (2014), 3; 187-201 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


Naslov
Situacijsko suočavanje sa stresom kod odgojitelja
(Situational coping with stress among preschool teachers)

Autori
Pavlović, Žana ; Sindik, Joško

Izvornik
Sigurnost : časopis za sigurnost u radnoj i životnoj okolini (0350-6886) 56 (2014), 3; 187-201

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Osobine ličnosti; stres odgojiteljica; suočavanje sa stresom
(Personality traits; teacher stress; coping with stress)

Sažetak
Značajan čimbenik koji može nepovoljno utjecati na svakodnevno funkcioniranje odgojitelja i kvalitetu odnosa s djecom je stres koji odgojitelji doživljavaju na svojem poslu. Doživljaj stresa na poslu nije jednostavan produkt izloženosti negativnim faktorima okoline, iznimno bitna je interakcija karakteristika osobe i načina suočavanja sa stresom. Cilj istraživanja bio je utvrditi mogućnost prognoze situacijskih načina suočavanja sa stresom (kriterij) na temelju prediktora: različitih osobina ličnosti odgojitelja (optimizam/pesimizam, emocionalna kompetencija, samoefikasnost), njihove procjene izraženosti različitih izvora stresnosti odgojiteljskog posla, duljine radnog staža te dispozicijskih stilova suočavanja sa stresom. Sudionice su bile 336 odgojiteljica Splitsko- dalmatinske županije. Primijenjeno je više mjernih instrumenata: Skala procjene stresnosti posla odgojitelja, Skala optimizma–pesimizma, Skala opće samoefikasnosti, Skala socijalne poželjnosti, Upitnik emocionalne kompetencije EUK-15, Upitnik stilova suočavanja sa stresnim situacijama i Upitnik suočavanja sa stresnim situacijama. Rezultati su pokazali da dispozicijski način suočavanja sa stresom usmjeren na emocije te (u manjoj mjeri) osobine ličnosti (samoefikasnost) i duljina radnog staža statistički značajno pridonose situacijskom suočavanju sa stresom kod odgojiteljica. Jedini značajni prediktor zadovoljstva poslom pokazao se percipirani intenzitet stresa. Nalazi istraživanja pridonose boljem razumijevanju stresnih situacija na poslu odgojiteljica, što može pomoći osmišljavanju i unapređivanju programa kojima je za cilj prevencija stresa, prihvaćanje učinkovitih strategija suočavanja sa stresom te vještina socijalne interakcije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
196-1962766-2751 - Populacijska struktura Hrvatske - antropogenetički pristup (Pavao Rudan, )

Ustanove
Institut za antropologiju

Autor s matičnim brojem:
Joško Sindik, (273042)

Časopis indeksira:


  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka:


  • Pollution Abstracts
  • Ebsco Publishing
  • Scopus
  • EMCare
  • CsA Life sciences Abstracts
  • CsA Technology research database
  • Fluidex, Mechanical and Transport Engineering Abstracts
  • Environmental sciences and Pollution Management
  • Health and safety science Abstracts
  • Risk Abstracts
  • Water research Abstracts
  • Pro Quest