Oblikovanje izvangradskih kružnih raskrižja na načelima geometrije kretanja vozila (CROSBI ID 391006)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Ahac, Saša
Dragčević, Vesna
hrvatski
Oblikovanje izvangradskih kružnih raskrižja na načelima geometrije kretanja vozila
U radu je postavljena hipoteza da pristup projektiranju izvangradskih četverokrakih kružnih raskrižja, u kojem je geometrija kretanja mjerodavnog vozila polazište za oblikovanje elemenata raskrižja, rezultira optimalnim oblikovanjem u pogledu zauzetosti okolnog prostora, provoznosti, preglednosti i brzine prolaska raskrižjem. Na osnovu iscrtanih trajektorija kretanja mjerodavnih vozila na prethodno izrađenim shemama raskrižja izvršeno je istraživanje oblikovanja elemenata i zakonitosti promjene njihova oblika, u ovisnosti o prethodno definiranim uvjetima provoznosti i brzine prolaska. Mjerodavna vozila birana su iz dvije kategorije (skup teretnih vozila i autobusi) prema kriteriju učestalosti pojedinog tipa vozila i najveće širine koju vozilo zauzima pri kretanju u krivini (određene računalnom simulacijom kretanja vozila). Ispitivanje preglednosti provedeno na trodimenzionalnim modelima raskrižja, čiji su elementi definirani temeljem geometrije kretanja mjerodavnih vozila. Istraženi postupci poslužili su za izradu novog pristupa oblikovanju izvangradskih četverokrakih kružnih raskrižja. Definirana su mjerodavna vozila i elementi raskrižja ovisno o mjerodavnom vozilu, vanjskom polumjeru i kutovima sjecišta osi privoza za koje su zadovoljeni svi postavljeni uvjeti vezani na zakonitosti geometrije kretanja, brzine prolaska kroz raskrižje te preglednost. Ukazano je da pozitivni rezultati ovog istraživanja predstavljaju poticaj za praktičnu primjenu u projektantskoj praksi i da se mogu koristiti u izradi smjernica za projektiranje kružnih raskrižja.
geometrija kretanja vozila; izvangradska kružna raskrižja; mjerodavna vozila; brzina prolaska raskrižjem; preglednost; granični kutovi
nije evidentirano
engleski
Design of suburban roundabouts based on rules of vehicle movement geometry
nije evidentirano
vehicle’s movement geometry; suburban roundabouts; design vehicles; fastest path; visibility; intersection angle
nije evidentirano
Podaci o izdanju
236
11.04.2014.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Građevinski fakultet, Zagreb
Zagreb