Marketing unapređenja štednje - čimbenik razvoja hrvatskog gospodarstva (CROSBI ID 614735)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Najdanović, Zoran
hrvatski
Marketing unapređenja štednje - čimbenik razvoja hrvatskog gospodarstva
Banke u Hrvatskoj kao osnovni pokretači gospodarstva svojim neaktivnim funkcijama i strategijama marketinga neaktivno utječu na njegov rast, te su im u budućnosti neophodne strateške promjene. Naročito u području poticanja stanovništva na štednju marketing je u potpunosti neiskorišten u hrvatskim bankama. Ova konstatacija prvenstveno proizlazi iz nekoliko istraživanja koncepcija marketinga u hrvatskim bankama, te istraživanju sklonosti stanovništva štednji i čimbenika pri izboru banke koji su bili glavnim pokazateljima nepovjerenja u bankarski sustav i nerazvijenost marketinških organizacijskih jedinica u hrvatskim bankama, izuzev nekoliko većih banaka. Pridodamo li ovome istraživanja HNB-a i Središnje banke Austrije koja procjenjuju da u "čarapama" hrvatskih građana "leži" približno jednak iznos deviza kao u cjelokupnom hrvatskom bankarskom sustavu, dobivamo fascinantan podatak o velikom potencijalu štednje u Hrvata, koji bi banke trebale iskoristiti uz pravilnu primjenu i tretman marketinga unutar svojih poslovnih koncepcija. Usporedba bruto domaćeg proizvoda i štednje po glavi stanovnika, te odnosa potršačkih cijena u Hrvatskoj s ostalim tranzicijskim zemljama potvrđuje konstataciju da aktivnijom marketinškom straegijom možemo uvelike povećati štednju u bankama i tako priskrbiti neophodan pokretač hrvatskom gospodarstvu. U radu bih se dakle bazirao na rezultatima provedenog istraživanja na uzorku 189 ispitanika zastupljenih proporcionalno veličini regija Hrvatske te bih naglasio važnost marketinga i potrebu za njegovom pravilnom primjenom i većom marketinškom usmjerenošću hrvatskih banaka u aktivnostima poticanja stanovništva na štednju.
štednja; banka; marketing; razvoj hrvatskog gospodarstva
nije evidentirano
engleski
Savings Marketing as One of the Most Important Factors Needed for the Development of the Croatian Economy
nije evidentirano
bank; savings; marketing; development of Croatian economy
nije evidentirano
Podaci o prilogu
319-327.
2001.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Rocco, Fedor ; Borš, Vanja
Zagreb : Pula: CROMA & CEMA
953-98717-0-0
Podaci o skupu
XVII. kongres CROMAR-a Hrvatske / 17th Congress of CROMAR Croatia
predavanje
15.11.2001-16.11.2001
Pula, Hrvatska