Utjecaj prvih modernih cesta na valorizaciju hrvatskog gorskoga praga (CROSBI ID 390706)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Feletar, Petar
Fuerst-Bjeliš, Borna
hrvatski
Utjecaj prvih modernih cesta na valorizaciju hrvatskog gorskoga praga
Rad prikazuje i objašnjava formiranje i značenje hrvatskog gorskog praga kao jednog od najvažnijih i najfrekventinijih prometnih koridora iz jugoistočnog europskog kontinentalnog prostora prema Sredozemnom moru. Analizira se planiranje, projektiranje, izgradnja i značenje Karolinske, Jozefinske i Lujzinske ceste u 18. i 19. stoljeću. Uz to se veže i nastanak i značenje drugih prometnica u tom prostoru, te razvoj riječnog prometa Savom i Kupom, odnosno prometa luka u Rijeci, Bakru i Senju. Ove su ceste bile ključan faktor djelovanja na valorizaciju prostora Gorske Hrvatske, te na sve oblike transformacije pejzaža i društva. Posebno su razrađeni utjecaju na rastakanje strukture stanovništva, odnosno na procese deagrarizacije i urbanizacije. U kontekstu suvremene valorizacije objašnjena je važnost izrade GIS-orijentiranih aplikacija i georeferenciranog videa, te tijek izrade, terensko planiranje snimanja trasa i provođenje snimanja georeferenciranog videa.
Karolina; Jozefina; Lujzijana; prve makadamske ceste; hrvatski gorski prag; prometni sustav; valorizacija
Rad sadrži veći broj dosada neobjavljenih faksimila dokumenata, karata i planova. Rad ima ukupno 292 grafička priloga, 16 tablica, 418 bibliografskih referenci.
engleski
The influence of the first modern roads in valorising the Croatian highland treshold
nije evidentirano
Karolina; Jozefina; Lujzijana; first modern roads; Croatian highland threshold; traffic system; valorisation
nije evidentirano
Podaci o izdanju
317
24.09.2014.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb
Zagreb