Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Samovrednovanje srednjih škola - pogled na kvalitetu obrazovanja iznutra (CROSBI ID 12030)

Urednička knjiga | monografija (stručna)

Samovrednovanje srednjih škola - pogled na kvalitetu obrazovanja iznutra / Jasmina, Muraja ; Vranković, Biljana (ur.) Zagreb: Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja, 2014

Podaci o odgovornosti

Jasmina, Muraja ; Vranković, Biljana

hrvatski

Samovrednovanje srednjih škola - pogled na kvalitetu obrazovanja iznutra

Monografija se sastoji od četiriju dijelova. Prvi i drugi dio opisuju projekt i prikazuju rezultate analiza izvještaja o samovrednovanju od srednjih škola Republike Hrvatske koje su sudjelovale u projektu Samovrednovanje srednjih škola. U trećemu su dijelu predstavljene škole, a u četvrtome suradnici mreže podrške samovrednovanju škola. Projekt samovrednovanje srednjih škola – od ideje do realizacije prvi je dio knjige u kojemu je detaljno opisan projekt Samovrednovanje srednjih škola od 2006. do 2013. godine i sastoji se od triju poglavlja: O projektu Samovrednovanje srednjih škola, Prioritetna područja unapređenja rada škola i Prikaz odabranih prioritetnih područja unapređenja rada škola. U tim se poglavljima opisuju razvoj projekta od 2007./2008. školske godine do 2012./2013. školske godine, tijek provedbenih aktivnosti u procesu samovrednovanja u jednoj školskoj godini i rezultati analiza odabranih tematskih dijelova iz samoevaluacijskih izvješća. Projekt je ostvaren suradnjom Centra, školskih timova za kvalitetu i suradnika mreže podrške samovrednovanju škola. Zatim su predstavljena prioritetna područja unapređenja koja su u nekoliko godina rada proizišla iz prakse škola, a analizirana su i definirana u Centru te predložena svim zainteresiranim skupinama. Iz odabranih područja iz samoevaluacijskih izvješća škola kao što su kvaliteta nastave, uvjeti rada, suradnja s vanjskim partnerima (dionicima) i razvoj škole prikazane su detaljnije analize. U drugome dijelu Nositelji samovrednovanja i vanjski suradnici škola projekta samovrednovanje srednjih škola predstavljeni su nositelji i vanjski suradnici samovrednovanja škola. Taj dio se sastoji od triju poglavlja: Školski timovi za kvalitetu, Suradnici mreže podrške samovrednovanju škola i Suradnja školskih timova za kvalitetu i suradnika mreže podrške samovrednovanju škola. U tim su poglavljima opisani zadatci, uloga i edukacija školskih timova za kvalitetu koji su glavni nositelji samovrednovanja škola te zadatci i uloga suradnika mreže koji su vanjski suradnici škola u procesu samovrednovanja. Također je prikazana suradnja između školskih timova za kvalitetu i suradnika mreže te njihova mišljenja o ostvarenim sastancima i o projektu i korisnosti sudjelovanja u njemu. Opisana je uloga i zadatci školskih timova za kvalitetu te njihova edukacija u procesu samovrednovanja škola. Predstavljeni su i suradnici mreže podrške samovrednovanju škola, njihova uloga, zadaće i temeljita edukacija koju provodi Centar u suradnji s vanjskim suradnicima. U ovome dijelu prikazani su rezultati proizišli iz analiza izvješća suradnika mreže , primjeri i iskustva u radu sa školama. U trećemu dijelu Škole u projektu samovrednovanje srednjih škola predstavljene su škole koje su surađivale s Centrom na projektu Samovrednovanje srednjih škola od 2006. do 2012. godine. Prikazan je broj i prostorni raspored škola, iskustva ravnatelja pojedinih škola i karakteristike škola u projektu. Iako je većina srednjih škola prvo dostavila izvješće o samovrednovanju, neke su zahtijevale daljnje smjernice od Centra i suradnika mreže podrške samovrednovanju škola. Navedena suradnja i uključenost u projekt trajala je, ovisno o interesu i mogućnostima škola, jednu ili više godina. Suradnici mreže podrške samovrednovanju škola je četvrti dio u kojemu su navedeni i opisani svi suradnici mreže koji su tri do pet godina surađivali s Centrom u projektu Samovrednovanje srednjih škola. Njihovi kratki životopisi i osvrti na proces samovrednovanja predstavljeni su u cijelosti kako bi svi čitatelji upoznali stručnjake koji su, uključivši se u projekt Samovrednovanje srednjih škola i u proces samovrednovanja škola, svojim znanjem, vještinama i iskustvom pomogli brojnim školama Republike Hrvatske u promišljanjima o kvaliteti i unaprjeđenju njihova rada. Ostali dijelovi knjige uključuju Rezultate i preporuke, Zaključak, Popis predložene literature te Priloge. Monografija ima ukupno 232 stranice, 7 tablica, 27 slika i 4 priloga. Proces samovrednovanja omogućuje školi i svim njezinim dionicima uvid u to koje su jake, a koje slabe strane ustanove te omogućuje školama kontinuirani rad na poboljšanju i razvoju. Škola tako postaje transparentnija u radu i prema osnivaču i prema njezinim učenicima. Iskustva stečena provedbom projekta Samovrednovanje srednjih škola od 2006. do 2013. godine pridonose razvoju metodologije sustavnoga vanjskog vrednovanja škola.

samovrednovanje; srednje škole; kvaliteta obrazovanja; unaprjeđenje rada škola; suradnici mreže

nije evidentirano

engleski

Highschool Selfevaluation - Quality of Education the View from Inside

nije evidentirano

selfevaluation; high school; quality assurance; school improvement; critical friends

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Zagreb: Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja

2014.

978-953-7556-43-3

232

objavljeno

Povezanost rada

Pedagogija, Demografija