Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Uloga dizajna u razvoju proizvoda i upravljanju markom (CROSBI ID 390420)

Ocjenski rad | diplomski rad

Zrnić, Željka Uloga dizajna u razvoju proizvoda i upravljanju markom / Ozretić Došen, Đurđana (mentor); Zagreb, Ekonomski fakultet, Zagreb, . 2014

Podaci o odgovornosti

Zrnić, Željka

Ozretić Došen, Đurđana

hrvatski

Uloga dizajna u razvoju proizvoda i upravljanju markom

Poduzeća u suvremenim tržišnim uvjetima moraju uvažavati potrebe i želje kupaca. Kako bi opstala na tržištu, moraju više nego ikad osluškivati impulse koje im ono šalje. Koncepcija potrošača ih tjera da proizvode proizvode koji su potrošaču potrebni, a ne da nameću svoje unaprijed proizvedene proizvode, koje pokušavaju prodati nasilnom promidžbom. Dizajn je upravo proces koji olakšava poduzećima sistematično i sigurno opažanje i zadovoljavanje potreba i želja kupaca. To je iterativan proces, koji kontinuirano preispituje probleme, rješenja i nastoji poboljšati proizvod, čak i kada se on smatra dobrim. Dizajn je i pojam koji čini međusobno uvjetovanu vezu proizvod – dizajn – marka. On omogućuje da proizvod bude proizveden u skladu s potrebama i željama korisnika te osnažuje marku i daje joj identitet i karakter, koji će kupac memorirati i pripisati joj određenu emociju. Fizički proizvodi i usluge imaju svoje specifične karakteristike te je proces dizajna za njih znatno drugačiji. Kao dio fizičkog proizvoda može se smatrati i ambalaža, kojoj opet pripada potpuno drugačija paradigma kada se govori o dizajnu. Na naposljetku, dizajnirati se može i identitet nekog subjekta prisutnog na tržištu i time stvoriti jasnu marku proizvođača (fizičkih proizvoda ili usluga). Teorijskim pregledom podrobnije su objašnjenje navedene relacije, dok je kvalitativnim primarnim istraživanjem cilj bio istražiti kako se primjena dizajna odražava na poslovanje poduzeća te koje pozitivne promjene donosi. Metodom dubinskog intervjua ispitane su osobe zadužene za upravljanje dizajnom u tri hrvatska poduzeća, koja su primijenila proces dizajna u poslovanju. Sva poduzeća u uzorku izrazila su kao glavni cilj i poantu primjene dizajna diferenciranje od konkurencije i stvaranje konkurentske prednosti.

proizvod; usluga; ambalaža; dizajn; marka; identitet

nije evidentirano

engleski

The Role of Design in Product Development and Branding

nije evidentirano

product; service; packaging; design; brand; identity

nije evidentirano

Podaci o izdanju

51

22.09.2014.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Ekonomski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Ekonomija