Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Što radi elitizam i populizam "korporacijskih" intelektualaca u Žižekovim "zanimljivim vremenima"? (CROSBI ID 614315)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Levanat-Peričić, Miranda Što radi elitizam i populizam "korporacijskih" intelektualaca u Žižekovim "zanimljivim vremenima"? // Intelektualac danas. Zbornik radova s Desničinih susreta 2013. / Roksandić, Drago ; Cvijović Javorina, Ivana (ur.). Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2014. str. 63-72

Podaci o odgovornosti

Levanat-Peričić, Miranda

hrvatski

Što radi elitizam i populizam "korporacijskih" intelektualaca u Žižekovim "zanimljivim vremenima"?

Polazeći od Žižekove (endističke) tipologije reakcija društvene svijesti na apokaliptična vremena trajne i progresivne ekonomske krize, u radu se analizira publicistički i književni diskurs suvremenih hrvatskih "korporacijskih" intelektualaca, odnosno novinara i pisaca koji su svoj intelektualni rad vezali uz istu medijsku korporaciju. Povod toj usporedbi je polemika koja se 2012. godine razvila oko pitanja subvencioniranja kulture i književnosti u uvjetima tržišnog kapitalizma, u kojoj su novinari i pisci zauzeli oporbene pozicije, u javnosti predstavljene kroz opreku populističkog kulturnog programa Ante Tomića nasuprot zagovoru elitističke kulture Jurice Pavičića. Kako, međutim, u književnom tekstu funkcionira populistički književni program najavljen u novinskim člancima analizira se na primjeru Tomićeva romana reklame Vegeta blues (2009.), koji je nastao po narudžbi jedne prehrambene tvrtke u svrhu promoviranja njezinih proizvoda, a koncepcije elitne, visoke kulture, ilustriraju se primjerom Pavičićeve priče "Brod u dvorištu" (2011.). Definirano Žižekovim pojmovljem, ono što nam je predstavljeno kao populizam zapravo je "poricanje u liberalnoj utopiji", dok je elitizam tek oblik "ideološke ošamućenosti". Komparativna analiza publicističkog i književnog diskursa pokazuje da i "elitizam" i "populizam" podjednako rade na širenju isključivosti. Populistički program koji djeluje kroz "poricanje u liberalnoj utopiji" nastupa vrlo agresivno isključujući uime apstraktnog "poreznog obveznika" sve koji se ne mogu nositi s izazovima vremena u kojima je nepotkupljivost umjetničkog morala isto što i nesposobnost opstanka na tržištu – umjesto toga nudi koncept "tržišno uspješne literature" (koja sama nalazi sponzora i ne ovisi o subvencijama) i "uspješnog književnika" (koji ne piše za izabranu čitalačku publiku nego rasterećuje porezne obveznike, ili tako što ih zabavlja, ili tako što se sam financira). S druge strane, elitistički program koji djeluje u uvjetima "ideološke ošamućenosti" zapravo je latentni urbani rasizam, koji njeguje sentimentalni dijalektalizam i regionalizam, promičući prava "uključenih" u izabrani dijasistem na račun kaste izopćenika.

endizam ; populizam ; elitizam ; neoliberalna ideologija ; korporacijski intelektualci

nije evidentirano

engleski

Where Do Elitism and Populism of "Corporate" Intellectuals in Žižek's "Interesting Times" Come From?

nije evidentirano

endism ; populism ; elitism ; neoliberalism ; the corporate intellectual

nije evidentirano

Podaci o prilogu

63-72.

2014.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Roksandić, Drago ; Cvijović Javorina, Ivana

Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

978-953-175-518-4

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

nije evidentirano