Gender Stereotypes in Television Commercials in Croatia. (CROSBI ID 208929)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Perišin, Tena: Miljan, Matea
engleski
Gender Stereotypes in Television Commercials in Croatia.
Mediji stvaraju i potvrđuju brojne stereotipe koji se najviše očituju u reklamnim porukama kojima televizija daje još veći značaj. Objedinjene tonom i slikom, reklamne poruke imaju izrazitu moć. Upravo zato je u središtu ovog rada istraživanje kojim se potvrđuje prisutnost rodnih stereotipa u televizijskim reklamnim porukama na nacionalnim televizijama u Hrvatskoj – HTV‐, RTL‐u i Novoj TV. Rezultati istraživanja potvrdili su početne hipoteze i daljnje postoja‐ nje rodnih stereotipa u reklamnim porukama, kako žena tako i muška‐ raca, samo što se stereotipi ponekad pojavljuju u novim oblicima koji se nameću kao poželjni i obavezni. Žene se često prikazuju u tradicio‐ nalnim, dok muškarci u dominantnim ulogama. Gledatelji se i dalje tretiraju kao konzumenti, objekti koji bez kritičkog razmišljanja pri‐ hvaćaju ponuđeni sadržaj zdravo za gotovo. Rezultati ovog istraživa‐ nja ukazuju na potrebu kritičkog i realnog sagledavanja sadržaja koji se nudi putem medija koji nameću muško‐ženske karakteristike. Ovaj tekst nastao je u koautorstvu studentice Matee Miljan i mento‐ rice dr. sc. Tene Perišin, kao prerađeni diplomski rad studentice Matee Miljan na temu »Rodni stereotipi u televizijskim reklamnim porukama u Hrvatskoj
Gender Stereotypes; Television; Media; Commercials; HRT; Nova TV; RTL
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Povezanost rada
Informacijske i komunikacijske znanosti, Sociologija, Psihologija