Percipirana vrijednost trgovačkih maraka u Republici Hrvatskoj (CROSBI ID 390067)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Katić, Antonija
Petljak, Kristina
hrvatski
Percipirana vrijednost trgovačkih maraka u Republici Hrvatskoj
Trgovačke marke su marke u vlasništvu trgovaca. Trgovci angažiraju proizvođača da proizvede proizvod, a trgovac je odgovoran za sve ostale elemente. Vlasnici maraka mogu biti veletrgovci i trgovačka udruženja. Razvoj trgovačkih maraka počeo je u 19. stoljeću u SAD-u. Trgovačke marke od svog uvođenja bilježe samo rast i razvoj proizvoda. Trgovačke marke su prešle iz faze uvođenja u fazu rasta. Trgovci su proširili ponudu po kategorijama i prema razinama kvalitete. Postoji četiri vrste trgovačkih maraka prema omjeru cijene i kvalitete: generičke trgovačke marke, klasične trgovačke marke, premijske marke i zajedničke marke. Podaci bilježe rast prodaje trgovačkih maraka stoga je važan podatak o stavovima potrošača vezanih za trgovačke marke. Percipirana vrijednost proizvoda je subjektivan stav potrošača koji uzima u obzir prednosti proizvoda, kvalitetu i imidž proizvoda te ovisi o svim alternativama i troškovima donošenja odluka. Rezultati istraživanja ukazuju na važnost kvalitete i cijene trgovačke marke. Važnan faktor prilikom kupovine trgovačkih maraka je zemlja proizvodnje koju su primjetili i maloprodavači te ističu navedeni podatak na internetskim stranicama i letcima. Prilikom kupovine trgovačka marka se uspoređuje sa proizvođačkom.
trgovačke marke; proizvođačke marke; percipirana kvaliteta; percipirana vrijednost
Diplomski rad, Sveučilišni diplomski studij Poslovne ekonomije, smjer Trgovina
engleski
Perceived value of private labels in the Republic of Croatia
nije evidentirano
private labels; national labels; perceived quality; perceived value
nije evidentirano
Podaci o izdanju
67
12.09.2014.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Ekonomski fakultet, Zagreb
Zagreb