Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Konceptualne promjene u shvaćanju principa operantnog uvjetovanja kod studenata (CROSBI ID 613944)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Rončević Zubković, Barbara ; Pahljina-Reinić, Rosanda ; Kolić-Vehovec, Svjetlana Konceptualne promjene u shvaćanju principa operantnog uvjetovanja kod studenata // 19. Dani psihologije u Zadru / Ana Slišković (ur.). Zadar: Sveučilište u Zadru, 2014. str. 157-157

Podaci o odgovornosti

Rončević Zubković, Barbara ; Pahljina-Reinić, Rosanda ; Kolić-Vehovec, Svjetlana

hrvatski

Konceptualne promjene u shvaćanju principa operantnog uvjetovanja kod studenata

Učenje koje potiče konceptualnu promjenu odnosi se na vrstu učenja koje se javlja kada nove informacije nisu u skladu s prethodnim znanjem te osoba mora reorganizirati postojeću shemu i promijeniti prethodno održive ideje (Kowalski i Taylor, 2006). Istraživanja su pokazala kako mnogo studenata na uvodne kolegije o psihologiji dolazi s određenim znanjem i uvjerenjima o konceptima iz područja psihologije, koje su stekli putem knjiga, medija i drugih izvora. Te ideje i uvjerenja koje studenti imaju o nekom području mogu biti u suprotnosti s onim što će naučiti (Gunstone i Northfield, 1992 ; Kowalski i Taylor, 2009). Zanimljivo je da se ta uvjerenja često održavaju i nakon završenog kolegija, odnosno nakon što su studenti upoznati s informacijama koje su u kontradikciji s njihovim prethodnim znanjem (Gardner i Dalsing, 1986 ; Taylor i Kowalski, 2004). Cilj je ovog istraživanja bio ispitati prethodno znanje o principima operantnog uvjetovanja kod studenata nastavničkog usmjerenja prije početka pohađanja kolegija Edukacijska psihologija I, te provjeriti hoće li se pogrešna uvjerenja smanjiti nakon što su odslušali dio kolegija koji se odnosi na biheviorističke principe učenja. Također, provjeravalo se u kojoj su mjeri studenti sigurni u svoja uvjerenja prije i nakon odslušanog gradiva. U ispitivanju je sudjelovalo 105 studenata Nastavničkog modula na nastavničkim diplomskim studijima Filozofskog fakulteta u Rijeci. Na početku kolegija studenti su trebali opisati sličnosti i razlike među različitim pojmovima vezanim uz operantno uvjetovanje, te procijeniti sigurnost u točnost svojih odgovora. Također su trebali u nekoliko primjera procijeniti o kojem se principu uvjetovanja radi, te u kojoj su mjeri sigurni u svoju procjenu. Isti zadatak dobili su i sredinom semestra, neposredno nakon kolokvija koji se odnosio na teorije učenja. Rezultati pokazuju da studenti imaju pogrešna uvjerenja o principima operatnog uvjetovanja, te loše prepoznaju primjere pojedinih principa (pozitivno potkrepljenje, negativno potkrepljenje i kazna) bez obzira na to jesu li slušali psihologiju u srednjoj školi. Studenti također precjenjuju točnost svojih odgovora. Nakon odslušanog gradiva studenti točnije definiraju koncepte, mada su njihove definicije i dalje nepotpune i djelomično točne. Veći napredak ostvaraju na autentičnim zadacima koji se odnose na primjere iz obrazovne prakse. Također se povećava sigurnost studenata u točnost vlastitih odgovora.

konceptualna promjena ; miskoncepcije ; procjena sigurnosti

nije evidentirano

engleski

Conceptual change in understanding concepts of operant conditioning in students

nije evidentirano

conceptual change ; misconception ; confidence judgment

nije evidentirano

Podaci o prilogu

157-157.

2014.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

19. Dani psihologije u Zadru

Ana Slišković

Zadar: Sveučilište u Zadru

978-953-331-054-1

Podaci o skupu

19. Dani psihologije u Zadru

predavanje

29.05.2014-31.05.2014

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija