Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Obilježja i izazovi distributivnog školskog vođenja (CROSBI ID 208704)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Kovač, Vesna ; Buchberger, Iva ; Staničić, Stjepan Obilježja i izazovi distributivnog školskog vođenja // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 63 (2014), 3; 131-148

Podaci o odgovornosti

Kovač, Vesna ; Buchberger, Iva ; Staničić, Stjepan

hrvatski

Obilježja i izazovi distributivnog školskog vođenja

Rad se bavi razmatranjem fenomena distributivnog školskog vođenja usmjerenog prema aktivnoj participaciji i suradničkom uključivanju različitih dionika, pored ravnatelja, u proces donošenja odluka o ključnim odgojno-obrazovnim pitanjima. Distributivno školsko vođenje ističe se kao jedan od najznačajnijih faktora uspješnosti škola odnosno postignuća učenika, a u širem kontekstu čak i uspješnosti odnosno održivosti obrazovnih reformi. Potrebu za intenzivnijim bavljenjem fenomenom distributivnog školskog vođenja u posljednjih nekoliko godina naglašavaju i relevantne međunarodne organizacije kroz svoje projekte i policy dokumente. Uvidom u zakonsku regulativu može se uočiti da su u našim školama u određenoj mjeri osigurani formalni preduvjeti za uključivanje različitih dionika u proces donošenja odluka. S druge strane, postoje pokazatelji o nedovoljnoj uključenosti učitelja/nastavnika i drugih pedagoških djelatnika u proces donošenja odluka. Nizak stupanj decentralizacije upravljanja, nedostatan razvoj suradničkih odnosa između različitih dionika tijekom odlučivanja te slabi interes za participacijom u procesima odlučivanja samo su neke od prepreka snažnijem razvijanju obilježja distributivnog vođenja u hrvatskim školama. Te se prepreke mogu umanjiti osnaživanjem profesionalnog kapaciteta učitelja/nastavnika i drugih pedagoških djelatnika za odlučivanje i osiguravanjem uvjeta za razvoj suradnje različitih dionika odgoja i obrazovanja.

decentralizacija ; distributivno školsko vođenje ; profesionalni kapacitet učitelja i nastavnika ; upravljanje obrazovnim sustavom

nije evidentirano

engleski

The characteristics and challenges of the distributive school leadership

nije evidentirano

decentralization ; distributive school leadership ; educational management ; teacher professional capacity

nije evidentirano

Podaci o izdanju

63 (3)

2014.

131-148

objavljeno

0037-654X

1849-532X

Povezanost rada

Pedagogija

Poveznice